کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟ (25 نکته مهم برای انتخاب همسر آینده)

در انتخاب یک همسر خوب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
4.3/5 - (14 امتیاز)

پیدا کردن شریک زندگی مناسب کار بسیار سختی به نظر می رسد🥺. ملاک های انتخاب همسر بخش های مختلفی مانند جذابیت ظاهری، اعتماد، صداقت، ارتباط، صمیمیت، رابطه جنسی را شامل می شود.

با چک لیست های پیچیده ای که در ذهن شما برای انتخاب همسر وجود دارد،‌ ممکن است احساس کنید هیچ امیدی برای یافتن شریکی که بتوانید با او ازدواج کنید، وجود ندارد 😱😱.

اما ما مشاوران مرکز مشاوره ازدواج آویژه اینجا هستیم تا به شما بگویم چگونه یک همسر شایسته انتخاب کنید!🤩

اینجا کامل ترین مطلب معیارهای انتخاب همسر آینده را برای شما آماده کرده ایم👌

انتخاب همسر یا شوهر خوب شاید سخت باشد ولی غیرممکن نیست🤗. انتخاب همسر مناسب سخت است زیرا ما به شیوه اشتباهی این کار را انجام می دهیم🤔.

ما برای یک زندگی خوب از بیرون به دنیا نگاه می کنیم و امیدواریم که کسی را پیدا کنیم که زندگی ما را کامل کند. شما برای انتخاب همسر باید به درون خود نگاه کنید و ابتدا خودتان را کامل کنید😮.

تعجب نکنید برای یک انتخاب درست برای ازدواج به دنبال ملاک های عجیب و غریبی نباشید!!؟🙇‍♂️ کلید بهترین ملاک های ازدواج از نظر روانشناسی، کار کردن روی رابطه ای است که با خود دارید🤝.

پس اگر می خواهید همسر مناسبی پیدا کنید، اول روی خودتان کار کنید. خودتان را بشناسید، خودتان را دوست داشته باشید، و به خودتان اعتماد کنید. در این صورت، همسر مناسبی پیدا خواهید کرد😍.

در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟🤔

انتخاب همسر مناسب برای داشتن یک زندگی شاد و طولانی بسیار مهم است. در اینجا مشاوران خانواده آویژیه پنج نکته مهم برای انتخاب یک همسر خوب بیان کرده اند:

تفاهم در ارزش ها و اهداف زندگی:

همسری را انتخاب کنید که ارزش ها و اهداف زندگی شما را قبول دارد. این امر باعث می شود که شما در مورد مسائل مهم زندگی هم عقیده باشید و بتوانید به خوبی با هم همکاری کنید.

داشتن ارتباط باز و صادقانه:

همسری برای ازدواج انتخاب کنید که بتوانید با او به طور راحت و صادقانه صحبت کنید. این امر برای حل اختلافات و درک بهتر یکدیگر یک نکته ضروری است.

هوش هیجانی و سازگاری:

همسری برای ازدواج انتخاب کنید که از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشد و با شما سازگار باشد. هوش هیجانی به توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران اشاره دارد. سازگاری نیز به این معنی است که شما بتوانید با اختلافات و تفاوت های یکدیگر کنار بیایید.

احترام متقابل:

همسری برای ازدواج انتخاب کنید که به نظرات شما و استقلال شما احترام بگذارد. احترام متقابل برای داشتن یک رابطه سالم امری ضروری است.

تعهد به یک آینده مشترک:

همسری برای ازدواج انتخاب کنید که به داشتن یک آینده مشترک با شما متعهد باشد. این نکته به معنای همفکری با یکدیگر برای اهداف و آرزوهای آینده زندگی مشترک شماست.

25 نکته مهم برای انتخاب یک همسر خوب

اگر به دنبال پاسخ درستی برای سوال چگونه انتخاب درست برای ازدواج داشته باشیم؟ هستید ابتدا مشخص کنید که در یک رابطه به دنبال چه چیزی هستید؟

این جمله ممکن است برای شما کلیشه به نظر برسد، اما باید به آن توجه کنید. نکته های مهمی وجود دارد که باید قبل از انتخاب همسر مناسب برای ازدواج به آنها توجه کنید.

در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟ (25 نکته مهم برای انتخاب همسر آینده) با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید

قبل از اینکه به دنبال انتخاب همسر آینده باشید، مهم است که ابتدا خودتان را بشناسید. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، ارزش های خود را تعریف کنید و

بفهمید که در زندگی خود چه می خواهید. این خودآگاهی به شما کمک می کند تا همسری را انتخاب کنید که با شما سازگار باشد و به شما کمک کند تا به بهترین نسخه خود تبدیل شوید.

عزت نفس برای انتخاب همسر مناسب مهم است. اگر خودتان را دوست ندارید، چگونه انتظار دارید که کسی شما را دوست داشته باشد؟ وقتی خودتان را

دوست دارید، اعتماد به نفس بیشتری دارید و کمتر به تایید دیگران نیاز دارید. این امر شما را به همسری جذاب تر تبدیل می کند.

الگوهای روابط گذشته خود را بررسی کنید

پس از اینکه کمی بهتر خودتان را دوست داشتید ، زمان آن رسیده است که کمی روابط گذشته خودتان را بررسی کنید. بنابراین، کمی با خودتان مهربان باشید. همه ما نقص داریم. شما هم همینطور.

به روابط جدی خود در گذشته نگاه کنید و الگو های آن را تشخیص دهید. با این روش متوجه می شوید که افرادی را انتخاب کرده اید که نمی توانستید به آنها

اعتماد کنید، بنابراین می توانستید، به راحتی از آنها جدا شوید😮.

به این الگوهای گذشته روابط خود توجه کنید. آیا آنها به شما کمک کردند تا روابط موفق و رضایت بخشی ایجاد کنید؟ اگر نه، وقت آن رسیده است که

الگوهای انتخاب های خود را تغییر دهید😵.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟ (25 نکته مهم برای انتخاب همسر آینده) با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سعی کنید خود واقعی تان باشید😓

این مرحله بهترین فیلتر انتخاب همسر آینده است. شما افرادی را که برای شما مناسب نیستند را از خط می زنید و افرادی را که برای شما عالی هستند را جذب می کنید.

پس از اینکه کمی بیشتر خودتان را دوست داشتید و اشتباهات گذشته خود را شناختید، می توانید در کفش های خودتان قدم بزنید.

برخی مواقع شما عادت کرده اید که خودتان را کوچک کنید و به خاطر دیگران تغییر دهید. اما اکنون، زمان آن رسیده است که خودتان باشید، حتی اگر این بدان معنا باشد که برخی افراد شما را دوست نداشته باشند.

به دنبال کسی باشید که شما را شاد کند😄

در هنگام جستجوی انتخاب همسر شایسته، مطمئن شوید که شخصی که به او علاقه دارید، فردی با حس شوخ طبعی خوب است.

اگر همسری را انتخاب کنید که غمگین و افسرده باشد، شاید شما آن را دوست نداشته باشید.

یافتن همسری که شما را بخنداند، نه تنها باعث می شود زندگی شما سرگرم کننده تر و لذت بخش تر شود، بلکه می تواند به کاهش استرس، تقویت

سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت کلی شما کمک کند. خندیدن همچنین می تواند به ایجاد صمیمیت و ارتباط نزدیکتر در روابط شما کمک کند.

از تجربیات گذشته خود درس بگیرید😐

در روابط گذشته خود چه اشتباهاتی انجام داده اید؟ این اقدامات شما یا شریک زندگی شما چقدر در کات شدن آن رابطه نقش داشت؟

هر رابطه ای به ما چیزهای مهمی می آموزد. این درس ها برای پیشرفت عاطفی و روانی ما بسیار حیاتی هستند.

اکنون که تجربه دارید، شروع به تغییر دادن اشتباهات خودتان کنید. آگاهانه تلاش کنید از افرادی که شما را به یاد گذشته می اندازند دوری کنید. سعی کنید چیزهای که دوست دارید را نادیده نگیرید، همانطور که در گذشته نادیده می گرفتید😶.

جایی را که اشتباه کردید بپذیرید، سپس آن رفتار را تغییر دهید تا افراد بهتری را انتخاب کنید.

کپی پیست خود را انتخاب نکنید🥱

در هنگام مراحل انتخاب همسر مناسب، اغلب گفته می شود که جذب افراد متفاوت از خود می شوید. دلیل این امر این است که وقتی به دنبال شریک

زندگی مناسب می گردید، چیزهایی که ممکن است شما از دست داده باشید، در شخص دیگری وجود دارد که شما را به سمت خود جذب می کند. به نوعی، باعث می شود احساس کامل بودن کنید.

بنابراین، هنگامی که فرد مناسب خود را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آنها دقیقاً شبیه شما نیستند.

این نکته به این معنی نیست که شما باید به دنبال کسی باشید که کاملاً متفاوت از شما است. در واقع، مهم است که در برخی از ارزش‌ها و باورهای اصلی با هم متفاوت باشید.

اگر در همه چیز دقیقاً با یکدیگر همسان باشید، ممکن است رابطه شما به مرور زمان خسته کننده شود.

به دنبال کسی باشید که شما را به چالش بکشد و شما را وادار کند تا از منطقه امن خود خارج شوید.

یافتن کسی که هم شبیه شما باشد و هم متفاوت از شما، ممکن است آسان نباشد، اما ارزش آن را دارد. هنگامی که چنین همسری را پیدا کردید، رابطه ای ایجاد خواهید کرد که هم رضایت بخش و هم هیجان انگیز است.

هر دوی شما اصول مشترکی داشته باشید 👩‍❤️‍👩

به همان اندازه که دوست دارید شریک زندگی تان کمی با شما متفاوت باشد، باید مطمئن شوید که هر دوی شما ارزش های مشابهی دارید.

ارزش های مشترک، پایه و اساس رابطه شما را تقویت می کند. چیزهای ساده ای مانند توافق در مورد تعداد فرزندان، محیط مناسبی برای رشد رابطه شما ایجاد می کند.

ارزش های اصلی شما باید تا حدودی با شریک زندگی تان مطابقت داشته باشد تا از ایجاد درگیری در دراز مدت جلوگیری شود – برای مثال، افکار شما در مورد فرزندپروری، ازدواج، مذهب و سایر باورها.

هرگز به کمتر از آنچه می‌خواهید راضی نشوید📛

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که هرگز نمی‌توانید همسری مناسب برای ازدواج پیدا کنید. در این شرایط ممکن است وسوسه شوید که از ملاک های انتخاب همسر خود کوتاه بیایید و با کسی که مطابق معیارهای شما نیست، ازدواج کنید. اما این کار درستی نیست😐.

📛علت این امر آن است که رضایت از کمتر از آنچه می‌خواهید، نه در کوتاه‌مدت و نه در بلندمدت، به شما احساس رضایت از زندگی نمی‌دهد.

📛به یاد داشته باشید که برای هر کسی، همسری مناسب وجود دارد. ناامید نشوید و به جستجو برای شخصی که برای شما مناسب است، تلاش کنید.

📛به یاد داشته باشید که شما شایسته بهترین‌ها هستید. بنابراین، هرگز به کمتر از آنچه می‌خواهید راضی نشوید.

اول از همه، یک انسان خوب پیدا کنید! 🤔

در ابتدا، ممکن است احساس کنید که برای انتخاب یک همسر مناسب، عشق مهمترین اولویت است. اما با پیشرفت رابطه شما، عشق اولیه به حاشیه می‌رود و شما هر دو به عنوان یک انسان، با واقعیت شخصیت یکدیگر روبرو می شوید😵.

📛 در ابتدای یک رابطه، ممکن است تحت تأثیر عشق و علاقه‌ای که شریک زندگی‌تان به شما نشان می‌دهد، قرار بگیرید و تصور کنید که او فرد کاملی است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که این احساسات اولیه ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

📛 بنابراین، همیشه یک انسان خوب را به کسی که فقط در بیان عشق خود بهتر است، ترجیح دهید.

📛 یکی از مهم‌ترین عواملی که تعیین می‌کند یک رابطه در بلندمدت موفق خواهد بود یا خیر، شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی شریک زندگی شما است.

به خوبی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید؟ 🙇‍♂️

مطالعات مشاوره خانواده نشان می‌دهند که اگر نمی‌توانید به راحتی با یکدیگر صحبت کنید یا به حرف های یکدیگر گوش دهید، بهتر است گزینه دیگری را در نظر بگیرید.

ارتباط موثر سنگ بنای یک رابطه موفق است. به شما امکان می‌دهد افکار، احساسات و نیازهای خود را به سادگی بیان کنید و افکار، احساسات و نیازهای شریک زندگی خود را درک کنید.

بیشتر یکدیگر ببینید و باهم دیدار کنید 💌

برای انتخاب مرد یا زن مناسب، باید ترس‌های خود را کنار بگذارید، با هم بیرون بروید. اما قرار ملاقات چگونه می‌تواند به شما در انتخاب همسر مناسب کمک کند؟

این دیدارها به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقاً به دنبال چه چیزی در یک همسر مناسب هستید.

شما با برقراری ارتباط معنادار با همسر آینده بالقوه خود، بینش‌های ارزشمندی در مورد ترجیحات، انتظارات و موارد مهم معیارهای انتخاب همسر خود در یک رابطه کسب می‌کنید.

تصمیم عجولانه نگیرید ✋✋

انتخاب همسر یک تصمیم مهم است که نباید به‌سادگی گرفته شود. مهم است که قبل از متعهد شدن به یک فرد، زمان بگذارید، او را به خوبی بشناسید و با دقت در نظر بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر؟🧐.

از عجله کردن در یک رابطه خودداری کنید. وقت بگذارید تا در مورد ارزش‌ها، اهداف و آرزوهای او بیشتر اطلاع کسب کنید. مشاهده کنید که چگونه با شما و دیگران رفتار می‌کنند.

آیا با این شخص احساس راحتی و باز بودن می‌کنید؟ آیا احساس احترام و قدردانی می‌کنید؟ آیا ارزش‌ها و باورهای مشابهی با او دارید؟

منفی نباشید و مثبت بیاندیشید😌

در طول فرآیند شناخت خود و یافتن همسر شایسته، مهم است که از منفی‌گرایی دوری کنید. منفی‌گرایی می‌تواند قضاوت شما را مغشوش کند، باعث احساس ناامنی در شما شود.

✳️وقتی دائماً با منفی‌گرایی روبرو هستید، ممکن است شروع به تصمیم‌گیری بر اساس ترس، ناامنی یا تمایل به خوشحال کردن دیگران کنید، نه آنچه واقعاً برای انتخاب شما بهتر است.

✳️مثبت گرایی به شما کمک می‌کند شریکی را انتخاب کنید که مثبت، حمایت‌کننده و واقعاً به شادی شما اهمیت می‌دهد.

زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید🤷‍♀️

💚گذراندن زمان با هم همچنین به شما امکان می دهد علایق، سرگرمی ها و آرزوهای مشترک یکدیگر را ارزیابی کنید. کشف می کنید که آیا از فعالیت های مشابه لذت می برید، اهداف مشترکی دارید و سبک زندگی سازگاری دارید.

💚به یاد داشته باشید، گذراندن زمان با کیفیت با هم فقط برای لذت بردن از یکدیگر نیست. این برای کسب درک عمیق تر از شخصی است که ممکن است بقیه عمر خود را بخواهید با او بگذرانید.

به انتخاب همسر نگرش مثبت داشته باشید🤩

حفظ نگرش مثبت برای جستجوی همسر مناسب، ضروری است. نگرش مثبت، تجربیات و افراد مثبت را جذب می کند، از جمله یک همسر مناسب برای شما.

🟩 وقتی با نگرش منفی به جستجوی همسرتان می روید، شانس شما برای یافتن عشق واقعی کاهش می یابد. افکار و باورهای منفی می تواند منجر به شک و تردید در شما شود و باعث شود که شما ارتباطات بالقوه خود را نادیده بگیرید یا تصمیماتی بر اساس ترس به جای سازگاری بگیرید.

🟩 از سوی دیگر، پرورش نگرش مثبت می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. نگرش مثبت عزت نفس شما را افزایش می دهد، شما را جذاب تر می کند و به شما این امکان را می دهد که با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید.

🟩 به یاد داشته باشید، نگرش مثبت به معنای نادیده گرفتن چالش ها یا وانمود کردن این نیست که همه چیز عالی است.

همسری را انتخاب کنید که به شما احترام می گذارد👩‍❤️‍👩

صداقت، یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید در انتخاب همسر به آن توجه کرد. صداقت، پایه و اساس یک رابطه عاشقانه سالم و رضایت بخش است.

🟩 صداقت شامل صادق بودن، صمیمانه بودن و شفاف بودن در تعاملات شما با همسرتان می شود. این به معنای باز بودن و صریح بودن در مورد افکار، احساسات، تجربیات و نیت های شما است. همچنین به معنای اجتناب از فریبکاری، دروغ و پنهان کردن در مورد اطلاعات مهم است.

صداقت، یک مفهوم نسبی است. آنچه برای یک نفر صادقانه است، ممکن است برای شخص دیگری صادقانه نباشد. بنابراین، مهم است که با همسرتان در مورد تعریف خود از صداقت صحبت کنید و توافقی در مورد آنچه برای هر یک از شما مهم است، بدست آورید.

یک همسر حمایتگر انتخاب کنید👫

⭕ چنین همسری حضوری تشویق کننده در زندگی شما دارد و شما را برای دنبال کردن علایق خود ترغیب می کنند.

سازگاری با خانواده یکدیگر را در نظر بگیرید👩‍👩‍👧‍👧

⭕ همسری که با خانواده شما در تضاد است می تواند استرس، تنش و درگیری غیر ضروری را برای رابطه شما و خانواده تان ایجاد کند. در مقابل، یک همسر حمایتگر، می تواند ارتباط شما با خانواده و همسرتان را تقویت کند.

⭕ به یاد داشته باشید، یک همسر سازگار نه تنها شما را دوست دارد بلکه خانواده شما را نیز محترم می شمارد.

سطح فکری همسرتان را با دقت بررسی کنید😶

⭕ سطح فکری، پیوند عمیقی بین شرکا ایجاد می کند و به آنها امکان می دهد ایده های یکدیگر را بشاسند، تفکر هم را به چالش بکشند و از نظر فکری با هم رشد کنند.

پرورش روابط دوستانه برای رابطه پایدار🥰

⭕ اگر به دنبال یک رابطه عاشقانه سالم و رضایت بخش هستید، پرورش روابط دوستانه قوی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

به مهارت مدیریت خشم دقت کنید🤬

مدیریت خشم مؤثر یک مهارت حیاتی برای غلبه بر فراز و نشیب های یک رابطه است. هنگامی که با اختلاف نظر، بحث یا موقعیت های استرس زا مواجه می شوند، زوج ها باید بتوانند احساسات خود را به صورت سازنده بیان کنند و خشم خود را به روشی سالم مدیریت کنند.

⭕ همسری که مهارت های مدیریت خشم مؤثری را دارد، توانایی تنظیم احساسات خود، ارتباط سازنده و حفظ یک رابطه محترمانه و عاشقانه را قطعا نشان می دهد.

به توانایی بخشش یکدیگر دقت کنید🤫

⭕ به یاد داشته باشید، بخشش نشانه ضعف یا شکست نیست؛ بلکه یک ابزار قدرتمند برای بهبود و تقویت روابط است. با پرورش مهارت بخشیدن یکدیگر، می توانید رابطه ای هماهنگ تر، عاشقانه تر و پایدارتر ایجاد کنید.

تمایل به سرمایه گذاری بلند مدت در رابطه 🤑

سوالات متداول

اگر ظاهر یک مرد را نپسندیدم ولی اخلاق بسیار مناسبی داشت با او ازدواج کنم؟

خیر زیرا شما قرار است که با این شخص در جمع های مختلف حضور پیدا کنید و باید به گونه ای باشد که وقتی در کنار او قرار می گیرید اعتماد به نفس داشته باشید

آیا هم عقیده بودن با همسر آینده ام مهم است؟

بله این موضوع بسیار مهم است که در مسائل کلی عقیدتی با همسرتان تفاهم کامل داشته باشید و طرز فکرتان در یک سمت و سو باشد

با کسی که سطح اجتماعی اش با خانواده ام متفاوت است ازدواج کنم؟

به طور کلی همانظور که گفته شده فرمول مشخصی برای انتخاب همسر وجود ندارد و نتیجه تفکر شما باید برآیند منطق و احساساتان باشد ولی شواهد نشان داده اند اگر با همسرتان در یک سطح باشید امکان موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

براي مشاوره در زمينه در انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم؟ (25 نکته مهم برای انتخاب همسر آینده)

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

در این مقاله بخوانید:

نظرات

- 2 نظر:

  1. من نیاز به مشاوره دارم در صورتی که مجبور شدم به خواست خودم از زندگی اولم جدا بشم

    1. اینو باید برین سراغ یه وکیل که متخصص دعاوی زناشوییه نکاح و طلاق روانشناس قبل حادثس بعد حادثه دیگه تموم شده وکیل براتون کارا طلاق یا شاید شانسی بود سازشو میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉