کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نشانه های آمادگی برای ازدواج در مردان و زنان

نشانه های آمادگی برای ازدواج در مردان و زنان
3.2/5 - (18 امتیاز)

افرادی که میخواهند ازدواج کنند، کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. مثل خرید لباس، وسایل زندگی، جهیزیه، تعیین مکان عروسی و… اما این نکته را به خاطر بسپارید هر چند این موارد هم بسیار جذاب هستند اما آمادگی برای ازدواج تنها به آنها محدود نیست. بلکه مهمتر از اینها آمادگی ازدواج از نظر روانشناختی است. در واقع شما باید خودتان را برای مسئولیت های مربوط به سالیان سال زندگی مشترک آماده کنید. به همین منظور، بهترین کار این است انتخاب معیار های ازدواج را هم مثل یک امتحان یا آزمون در نظر بگیرید. شما هرگز بدون مطالعه و آمادگی قبلی در یک آزمون موفق نخواهید شد. آمادگی های لازم برای ازدواج هم همین قدر اهمیت دارند و بدون آنها زندگی مشترک، برایتان سخت خواهد شد. پس با چشم بسته ازدواج نکنید.

نشانه های آمادگی برای ازدواج

اگر میخواید ازدواجتان همان چیزی باشد که آرزویش را دارید، از همین الان اقدامات قبل از ازدواج را انجام دهید و خودتان را آماده کنید. برخی از مهم ترین نشانه های آمادگی برای ازدواج را در ادامه آورده ایم. افرادی که این نشانه ها را داشته باشند، آمادگی بیشتری برای ازدواج دارند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نشانه های آمادگی برای ازدواج در مردان و زنان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. تغییر من به ما

فردی که میخواهد ازدواج کند باید این جمله را در یاد داشته باشد: “در ازدواج جایی برای خودخواهی وجود ندارد.” بنابراین مهم ترین اقدام لازم برای کسب آمادگی برای ازدواج این است که ذهنیت خود را از “من” به “ما” تغییر دهید. البته این بدان معنا نیست که شما باید هویت خود را از دست بدهید یا به فکر خوشبختی شخصی خود نباشید. بلکه شما با کنار گذاشتن خودخواهی، همسرتان را در برنامه ها و رویاهایتان شریک میکنید. به یاد داشته باشید که ازدواج یک همکاری است و شما دو نفر باید در یک تیم در کنار هم بایستید. بنابراین در اولین قدم، مقداری از آن خودخواهی و خود محوری را کنار بگذارید. برای خواندن مقاله ملاک های انتخاب همسر مناسبلطفا کلیک کنید.

نشانه های آمادگی برای ازدواج
مهم ترین علائم و نشانه های آمادگی برای ازدواج

2. کنار گذاشتن غرور

هیچکس دوست ندارد اشتباه کند، اما همه ما انسان هستیم و انسان جایز الخطاست. اما مهم این است که کار اشتباه خود را بپذیریم و برای جبران آن تلاش کنیم. این خصلت را میتوان از جمله موارد مربوط به آمادگی برای ازدواج دانست. افرادی که در مواقع لازم، غرور خود را کنار میگذارند و اشتباهات خود را میپذیرند، از مشکلات و مشاجرات زندگی زناشویی نیز راحت تر عبور میکنند.

3. اصلاح و ارزیابی عادات

یکی دیگر از اقدامات لازم برای آمادگی قبل از ازدواج پسران و دختران این است که عادات بد و خوب خود را ارزیابی کنید. اگر الگوهای بد رفتاری دارید که ممکن است برای همسر آینده تان آزار دهنده باشد، آنها را ترک کنید. برعکس عادات خوب خود را تقویت کنید. این عادتها میتوانند مربوط به هر چیزی باشند، مثلا رعایت بهداشت شخصی یا ضعف در مدیریت پول و… دختر و پسری که بتوانند این کار را به راحتی انجام دهند، آمادگی ازدواج هم دارند.

اگر نمیدانید چه الگوهای رفتاری بد و خوبی دارید، از نزدیکان خود بپرسید. افرادی که شما را به خوبی میشناسند مثل والدین، خواهر و برادر، هم اتاقی ها و دوستان و… میتوانند به شما کمک کنند. بدون ترس از اینکه از حرفهایشان آزرده شوید، به آنها اجازه دهید که نظرات خود را بیان کنند. برای خواندم مطلب نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند کلیک کنید.

4. تمرین گذشت و فداکاری

بخشش یکی از کلیدهای آمادگی برای ازدواج است. این نکته را در نظر داشته باشید که کینه توزی تنها به روابط شما آسیب میزند و جو خانه را منفی میکند. در عوض فردی که آماده ازدواج و تشکیل خانواده است با وجود تمام سختی ها بخشش و فداکاری را فراموش نخواهد کرد. تنها به این طریق است که میتوانید رشد کنید بدون اینکه کینه و تلخی به شما غلبه کند.

تمرین گذشت و فداکاری
از کجا بفهمیم آمادگی ازدواج داریم

5. انعطاف پذیری و آزاد کردن ذهن

اگرچه ممکن است درباره زندگی زناشویی انتظاراتی داشته باشید؛ اما قرار نیست همه چیز در زندگی مشترک عالی باشد. فراز و نشیب های زیادی در مسیر زندگی وجود دارد که یک زوج جوان باید برای آن آماده باشند. پس شما به عنوان یک مرد یا زن آماده ازدواج باید به خود ایمان داشته باشید تا در مواجهه با مشکلات به راحتی تسلیم نشوید. همچنین باید ذهنیتی آزاد داشته باشید و انعطاف پذیر باشید. زیرا ازدواج تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد میکند. ممکن است اصلا انتظار این تغییرات را نداشته باشید پس خود را برای سازگاری بیشتر آماده کنید. به طور کلی میتوان گفت آمادگی نداشتن برای ازدواج یعنی فردی نتواند خودش را با شرایط جدید سازگار کند. لطفا مقاله بهترین سن ازدواج را بخوانید.

انعطاف پذیری و آزاد کردن ذهن
آمادگی روحی برای ازدواج
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نشانه های آمادگی برای ازدواج در مردان و زنان با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

6. آموختن مدیریت مالی

پول یکی از مهم ترین موضوعات در زندگی همه افراد است. فردی که در زمان مجردی یاد میگیرد که پول خود را مدیریت کند، مدیریت امور مالی در زندگی مشترک، دیگر برایش سخت نیست. وقتی در مدیریت پول و امور مالی، ضعیف عمل میکنید، زندگی و ازدواج شما بسیار سخت تر خواهد بود. زیرا مدیریت غلط، باعث میشود شما پس انداز نداشته باشید و یا حتی به هیچ کدام از برنامه هایتان نرسید. پس لازمه آمادگی قبل از ازدواج پسران و دختران، یادگیری مدیریت صحیح است. فردی که این مهارت را فراگیرد، زندگی آرام و بدون استرسی را تجربه میکند. لطفا برای خواندن مقاله یک مرد ایده آل از نظر زنان کلیک کنید.

آمادگی برای ازدواج | هر آن چه که برای شروع زندگی نیاز دارید
نشانه های عدم آمادگی افراد برای ازدواج

7. رسیدگی به امور خانه

اداره امور خانه یکی از مهم ترین مسائل مربوط به آمادگی زنان برای ازدواج است. زیرا معمولا کسی که وظایف خانه را بر عهده میگیرد، زن خانواده است. هرچند کارهایی مثل آشپزی در ابتدا سخت به نظر نمیایند. اما گاهی یادگیری آن زمان زیادی میبرد. بنابراین آن دسته از دخترانی که در دوران مجردی این کارها را انجام داده اند، بعد از ازدواج هم مشکلی ندارند. از نظر بسیاری افراد، یکی از معیارهای تشخیص دختر خوب برای ازدواج همین قدرت مدیریت منزل است. البته نمیتوان گفت این وظایف فقط بر عهده خانم ها است. بلکه میتوان آنرا همچنین به عنوان یک معیاری از آمادگی مردان برای ازدواج مطرح کرد. زیرا در چنین شرایطی تمام مسئولیت ها بر دوش خانم خانه نیست.

8. آمادگی جسمانی برای ازدواج

از دیگر نشانه های آمادگی ازدواج، بلوغ و آمادگی جسمی است. همانطور که میدانید رابطه جنسی بخش مهمی از یک زندگی زناشویی است. لذا دختر و پسر باید از این نظر به بلوغ رسیده باشند و توانایی رفع نیازهای جنسی همسر خود را داشته باشند. گرچه سن بلوغ در اسلام برای دختر 9 سالگی و برای پسر 16 سالگی عنوان شده است. اما، سن رسیدن به بلوغ جنسی در افراد متفاوت است. لطفا مقاله زن ایده آل برای ازدواج را مطالعه کنید.

9. پشتیبانی و حمایت

یکی از مشخصه های اصلی آمادگی ازدواج در جوانان، توانایی حمایت و پشتیبانی از یکدیگر است. هر کسی دوست دارد یک همسر همراه و حمایتگر داشته باشد. لذا همسرتان در شغل، سرگرمی یا هر چیز دیگری که دنبال میکند، خواهان حمایت شما است. این جمله را به خاطر بسپارید: “پشت هر مرد موفق، یک زن وجود دارد”. پس سعی کنید آن زن باشید. البته این مورد درباره مردان هم صدق میکند و از نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج است. همسر حمایتگر بودن همچنین به این معنی است که باید به او احترام بگذارید و وقتی همسرتان به یک موقعیت یا هدف مهم دست یافت او را تشویق کنید. این تشویق برای افزایش موفقیت همسر در هر کاری است که انجام میدهد. فردی که بتواند با حمایت کردن، رضایت احساسی را برای نزدیکان خود فراهم کنید، عمق جدیدی از عشق را در روابط خود ایجاد میکند و همسر بهتری خواهد بود. برای خواندن مقاله زنان خطرناک برای ازدواج کلیک کنید.

10. احترام گذاشتن

بیشتر مردان در ازدواج خود به دنبال احترام هستند، در حالی که زنان به دنبال عشق و عاشقی هستند. بسیاری از مردان تاکید میکنند كه ترجیح میدهند احساس بی مهری ببینند تا بی احترامی. از همین جهت زنهای‌ آماده ازدواج، از نظر مردان کسانی هستند که احترام همسرشان را حفظ میکنند. درواقع حفظ احترام باعث میشود همسرتان باور کند که میتواند همه ی سختی ها را به خاطر شما پشت سر بگذارد و از خانواده خود مراقبت کند. احترام شما همچنین او را تشویق میکند که در آینده رهبر خوبی برای خانواده شما باشد.

با توجه به مواردی که گفته شد شما میتوانید این ارزیابی را داشته باشید که آیا آمادگی روحی برای ازدواج دارید یا خیر؟ البته اگر بعد از خواندن این مقاله همچنان درباره علائم ازدواج در مردان و زنان سوالاتی دارید، میتوانید از مشاوره های خانواده و ازدواج استفاده کنید. این مشاوره ها شامل تست آمادگی ازدواج است که از سوی روانشناسان طراحی میشود. برای خواندن مقاله مردان نامناسب برای ازدواج کلیک کنید.

مهم ترین نشانه آمادگی زنان برای ازدواج چیست؟

اداره امور خانه یکی از مهم ترین مسائل مربوط به آمادگی زنان برای ازدواج است. زیرا معمولا کسی که وظایف خانه را بر عهده میگیرد، زن خانواده است.

راه کسب آمادگی برای ازدواج چیست؟

بهترین کار این است که ازدواج را هم مثل یک امتحان یا آزمون در نظر بگیرید. شما هرگز بدون مطالعه و آمادگی قبلی در یک آزمون موفق نخواهید شد.

نشانه های آمادگی ازدواج کدامند؟

مدیریت مالی، پشتیبانی و حمایت، انعطاف پذیری، تمرین گذشت و فداکاری و… لازمه ی آماده شدن برای ازدواج است.

سوالات متداول

نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج چیست ؟

تصور آینده در کنار شریک زندگی خود ، جدی گرفتن موقعیت های ازدواج ، تغییر نگرش واقع گرایانه نسبت به زندگی مشترک به جای نگرش فانتزی و خیال پردازی ، تجدید نظر و دقت در اولویت بندی معیار های انتخاب همسر و … از این نشانه ها میباشند .

نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج چیست ؟

تلاش برای به دست آوردن استقلال و توان مالی کافی ، تلاش برای برقراری رابطه هدفمند ، احساس نیاز به داشتن خانواده مستقل ، داشتن احساس مثبت نسبت به وضعیت دوستان متاهل ، رسیدن به ثبات در اولویت بندی معیار های انتخاب همسر ، علاقه به تجربه پدر شدن ، فاصله گرفتن از بی برنامه گی و برنامه ریزی برای آینده و … از شانه‌ های آمادگی مردان برای ازدواج می باشد .

آمادگی روحی برای ازدواج چگونه است ؟

این آمادگی به صورت یک بلوغ در احساسات و عواطف فرد شکل میگیرد . یعنی فرد احساس میکند که احساسات ، افکار ، دیدگاه ، عقاید ، معیار ها و علایق او در مورد ازدواج به یک تعادل و ثبات خاص رسیده اند که میشود به آن ها اعتماد کرد .

پیش از ازدواج باید چه آمادگی هایی کسب کنیم ؟

آمادگی برای پذیرش مسئولیت ها ، آمادگی برای مستقل شدن از خانواده ، آمادگی برای تجربه های بکر ، آمادگی برای مدیریت چال ها و بحران ها ….

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج چیست ؟

میل به تنهایی ، رغبت نداشتن به داشتن فرزند ، ترس از مسئولیت پذیری ، تردید در اولویت بندی معیار ها ، نوسانات و عدم تعادل احساسات و … .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانوادهخدمات متنوعی را در زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

براي مشاوره در زمينه نشانه های آمادگی برای ازدواج در مردان و زنان

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉