کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

10 عامل ازدواج ناموفق که باید بدانید!

10 عامل ازدواج ناموفق که باید بدانید
3.4/5 - (7 امتیاز)

آیا ازدواج می کنید که طلاق بگیرید؟

هیچکس بخاطر این که طلاق بگیرد ازدواج نمی کند!

ازدواج ناموفق هدف هیچکسی نیست اما چه اتفاقی می افتد که بسیاری از ازدواج ها منجر به طلاق می شوند؟

نشانه های بسیاری وجود دارند که نشان می دهند زندگی مشترک شما مسیر طبیعی اش را طی نمی کند و اگر نتوانید این روند را متوقف کنید در نهایت منجر به یک زندگی ناموفق خواهد شد. مهم ترین دلیلی که افراد روند طلاق را طی می کنند این است که خیلی دیر متوجه عوامل ازدواج ناموفق می شوند و وقتی به خودشان می آیند می بینند که دیگر حسی بین آن ها نیست و چاره ای جز طلاق باقی نمانده است.

عوامل ازدواج ناموفق

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل ازدواج ناموفق را با یکدیگر بررسی کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 عامل ازدواج ناموفق که باید بدانید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

1. شما دیگر با همسرتان ارتباط برقرار نمی کنید

یک ازدواج نیاز به ارتباط قوی بین زوجین دارد. یک زندگی شاد و رضایت بخش به سختی به سمت طلاق می رود. باید سعی کنید چنین زندگی ای را ایجاد کنید. وقتی که شما با همسرتان ارتباطی برقرار نمی کنید هیچگاه از حس و حال دقیق او آگاهی ندارید و ممکن است به همین خاطر سوتفاهم هایی بوجود بیاید که گاهی اوقات برای جبران آن ها بسیار دیر است.

اثرات ازدواج ناموفق و یک راه حل موثر از نظر روانشناسان
دلیل ناموفق بودن ازدواج‌ چیست؟

2. در دو دنیای متفاوتی زندگی می کنید

زندگی می تواند بسیار پرمشغله و شلوغ شود. در ابتدای شروع زندگی مشترک وقتی که همه چیز برای شما و همسرتان تازگی دارد دقایق زیادی را با یکدیگر می گذرانید. ولی رفته رفته وقتی که کمی از آن شور و شوق اولیه کم می شود سرگرم کارهای خود می شوید و به کلی همسر خود فراموش می کنید. بسیاری از ازدواج های ناموفق از همین جا استارت می خورند و باید حواستان را جمع کنید. چون خیلی زود دیر می شود!

3. بی احترامی

وجود بی احترامی در یک رابطه می تواند در نهایت حتی قوی ترین و مستحکم ترین ارتباطات را از بین ببرد. این موضوع بسیار مهم است که در زندگی به همسرتان نشان دهید که ارزشمند است. دقت داشته باشید که فقط احترام مربوط به حضور در جمع های مختلف نیست و باید حتی در خلوت خودتان نیز به او احترام بگذارید. احترام به نظر او، احترام به سلیقه او، احترام به طرز فکر او و ….

4. مسئولیت های نا برابر

تقسیم وظایف و کارها باید در زندگی به صورت عادلانه انجام شود. امروزه دیگر زن ها فقط خانه داری نمی کنند و بسیاری از آن ها شاغل هستند و در مخارج زندگی کمک می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که کارهای خانه را نیز به تنهایی انجام دهند، بلکه اگر آن ها نیز کمک خرج هستند مردها نیز باید در بچه داری و خانه داری کمک کنند و سعی کنند یک تقسیم وظیفه عادلانه داشته باشند.

5. همیشه در حال انتقاد کردن هستید

اگر به دنبال یک ازدواج ناموفق و طلاق هستید سریع ترین راه انتقادهای پیاپی از همسرتان است. هیچ چیز به اندازه ی عکس العمل های تند انتقادی نمی تواند عشق را از بین ببرد. هرکسی آستانه تحملی برای انتقاد دارد. باید در نظر داشته باشید اگر همسر شما به آن حد برسد به هیچ وجه اتفاق خوبی در زندگی شما نمی افتد.

برخی از دلایل ازدواج های ناموفق
با ازدواج ناموفق چه کنیم

6. رفتار شما توهین آمیز است

تجربه های ازدواج های ناموفق نشان داده اند که در اکثر زندگی های مشترکی که منجر به طلاق شده اند توهین و تحقیر یکی از زوجین نقش بسزایی داشته است. وقتی که از نظر روحی و جایگاه اجتماعی همسرتان را تحقیر می کنید در حقیقت دارید به خودتان توهین می کنید زیرا او انتخاب شما است. هر کلمه یا رفتاری که باعث شود همسر شما احساس کند از نظر شما او را یک فرد بی ارزش نشان می دهد در حقیقت قدمی است که به سمت یک زندگی ناموفق برداشته می شود.

7. اعتیاد و مشکلات روانی

اعتیاد مسئله ای خانمان سوز است که فرقی نمی کند شما مجرد یا متاهل باشید، در هر صورت زندگی شما را نابود می کند. بنابراین هیچ جای شکی باقی نمی ماند که اگر متاهل هستید و درگیر اعتیاد شدید باید قید یک زندگی شاد و موفق را بزنید و باید منتظر یک پایان تلخ برای آرزوهایی که با همسرتان داشتید باشید.

و اما بیماری های روانی مسائلی هستند که به صورت ناخواسته در شما رخنه می کنند و متاسفانه اگر تحت درمان مناسب قرار نگیرند می توانند یک زندگی را به طور کامل نابود کنند.

8. رابطه جنسی کم اهمیت می شود

بسیاری از زوجین سکس را راهی برای مستحکم کردن ارتباط خود با یکدیگر و یا بیان عشقشان به یکدیگر استفاده می کنند. وقتی که رابطه جنسی رضایت بخش نباشد کم کم سر و کله مشکلات پیدا می شود. رفته رفته این مشکلات می توانند از اتاق خواب نیز خارج شوند و بقیه جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار بدهند. از نشانه های ازدواج ناموفق می توان به عدم برقراری ارتباط زناشویی به مدت طولانی اشاره کرد.

12 دلیل رایج در ایجاد یک ازدواج ناموفق
بررسي ازدواج هاي موفق و ناموفق

9. مشکلات جدی مالی

درست است که داشتن پول خوشبختی نمی آورد ولی مطمئن باشید که نداشتن آن بدبختی می آورد. پول در زندگی مشترک بسیار مهم است بسیاری از افراد که ازدواج ناموفق داشته اند اظهار کرده اند که بدون در نظر گرفتن سایر شرایط ترجیح می داده اند که زندگی ای با شرایط مالی بهتری داشته باشند. این موضوع نشان می دهد که نقش پول از پول بودن بیشتر است! زیرا شاید در یک زندگی به حد نیاز پول وجود داشته باشد ولی باید بدانید که پول به صورت یک انرژی است که کارهای بسیار بیشتری می تواند انجام دهد. از جمله ویژگی های داشتن پول می توان به داشتن اعتماد به نفس بیشتر و داشتن حس خوبی نسبت به حل مشکلات از راه های دیگر است.

عوامل ازدواج ناموفق
نشانه های ازدواج ناموفق
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 10 عامل ازدواج ناموفق که باید بدانید! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

10. تفاوت در اعتقادات

شاید در ابتدا بگویید وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند داشتن اعتقادات مختلف نمی تواند مشکل بزرگی باشد ولی خب سخت در اشتباه هستید. زیرا شاید در ابتدا این تفاوت ها شما را اذیت نکند ولی در آینده وقتی که بچه دار شدید بسیار می تواند آسیب بزند. زیرا با آمدن بچه ها شما که مسئول تربیت آن ها هستید سعی می کنید اعتقادات خودتان را به بچه دیکته کنید و تفاوت در اعتقادات در اینجا خودش را به خوبی نشان می دهد. اعتقادات مشترک از اساسی ترین مسائلی است که شما باید قبل از ازدواج چک کنید.

همه ی افراد از زندگی ناموفق بیزار هستند ولی خب تعداد کمی از آن ها به طور جدی زندگی خود را رصد می کنند و به محض به وجود آمدن مشکلات به دنبال حل کردن ان هستند. اگر واقعا زندگی خود را دوست دارید و از آن راضی هستید باید بدانید که برای موفق کردن یک زندگی باید وقت و انرژی زیادی را صرف کنید و چیزی نیست که به سادگی به دست بیاید

سوالات متداول

ازدواج های ناموفق چه تاثیری بر روی اعتماد به نفس دارد ؟

پیروزی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و مسلما شکست برروی اعتماد به نفس تاثیر منفی میگذارد مگر کسانی که از شکست پلکانی برای بالا رفتن میسازند که معمولا اینچنین افراد با دقت و درایت تصمیم میگیرند مخصوصا در مورد ازدواج حتما مشاوره میکنند .

عوامل تاثیر گذار بر ازدواج ناموفق چیست ؟

کنترل نداشتن بر خلق و خو ، بر احساسات ، بر غرایز و خواسته های افراطی که با وضعیت خانواده نا سازگار است . چشم وهمچشمی ، حسادت و رقابت نا بجا . عدم مدیریت صحیح درو ن خود و افراد خانواده . یکسان نبودن خواسته ها واهداف خانواده با هم .

دلایل متداول برای ازدواج ناموفق چیست ؟

تصمیمیهای عجولانه ، عدم مشاوره قبل از ازدواج وخانواده ، درگیر احساسات شدن ، عدم همسانی بین هسته پیشین خانواده و خانواده تازه پدید آمده ، هم فرهنگ و همسان نبودن خانواده ها از نظر اقتصادی ، عدم شناخت کافی از همسر آینده واعتماد بیجا .

چگونه از ازدواج ناموفق جلوگیری کنیم ؟

با مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره خانواده و روانشناسی خانواده و ازدواج راه رسیدن به یک ازدواج موفق برای همه روشن میشود . با دانستن بایدها و نباید و تطبیق بین خود ، همسر واین عوامل میتواند در موفقیت ما تاثیر گذار بوده و ما را به خوشبختی برساند .

طلاق بهتر است یا ماندن در یک ازدواج ناموفق ؟

بستگی به علت ناموفق بودن ازدواج دارد اگر این دلیل قابل اغماض است بهتر است به زندگی ادامه دهیم و با مشاوره آنرا اصلاح کنیم . اما اگر مشاجرات و اهتلافات بقدری زیاد است که به روح و جسم افراد خانواده آسیب میرساند بهتر است بعد از یک مشاوره طلاق از ادامه زندگی خودداری کنیم .

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع:

Relationship Advice: 10 Reasons Why Your Marriage Failed

براي مشاوره در زمينه 10 عامل ازدواج ناموفق که باید بدانید!

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 2 نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉