کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

دلایل مشکلات خانوادگی + 10 راهکار برای حل اختلافات خانوادگی

مشاوره مشکلات خانوادگی
4.1/5 - (11 امتیاز)

آیا شما نیز در خانواده خود تعارض و مشکلاتی دارید؟ این طبیعی است که هر از گاهی با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشید اما اگر این اختلافات زیاد شده و باعث ایجاد مشکلات خانوادگی شود نشانه نیاز به مداخله مشاور است. اگر مشکلات خانوادگی شما فراتر از حد انتظارتان شده و دیگر نمی توانید آنها را کنترل کنید بهتر است از مشاوره کمک بگیرید. مشاوره بهترین ایده برای حل تعارضات و بازیابی روابط در خانواده است. در کنار استفاده از مشاوره برای حل مشکلات خانوادگی می توانید از مطالبی که در این مقاله برای شما نگارش شده است نیز کمک بگیرید.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه به بررسی مشکلات خانوادگی و راه حل مشکلات خانوادگی پرداختند. اگر در خانواده ای با مشکلات زیاد زندگی می کنید و از این همه چالش و کشمکش خسته شده اید حتما این مقاله را مطالعه کنید. بهترین انتخاب شما برای ساختن یک خانواده عالی مطالعه این مقاله و استفاده از راهکارهای آن برای حل مشکلات است.

تحقیق در مورد مشکلات خانوادگی

راهکارهای حل رایج ترین مشکلات زندگی خانوادگی

اگر از یک روانشناس مشکلات خانوادگی در مورد مسائل خانوادگی که مردم با آنها روبرو هستند سوال کنید، به شما خواهند گفت که مشکلات هر خانواده ای متفاوتی است. نمی توان صرفا یک دسته مشخص از انواع مشکلات خانوادگی را برای همه خانواده ها پیدا کرد. مشاور باید متناسب با مشکلات هر خانواده ای برای آنها راه حل مناسب ارائه دهد. اما می توان به طور کلی برخی از رایج ترین مشکلات خانوادگی را طبق تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده اند نام برد. در یک پژوهش مشخص شد که دانستن انواع مشکلات خانوادگی باعث می شود شما بتوانید راه حل مناسبی برای هرکدام پیدا کنید و یک رویارویی مناسب با این نمونه مشکلات خانوادگی داشته باشید.

در این قسمت انواع مشکلات خانوادگی و راه حل های آنها را برای شما گفته ایم. ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید مشکلات خانوادگی خود را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید بهترین گزینه این است که در کنار دانستن این مشکلات، از بهترین مشاوره خانواده نیز برای مشاوره مشکلات خانوادگی، کمک بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلایل مشکلات خانوادگی + 10 راهکار برای حل اختلافات خانوادگی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فاصله های عاطفی

بوجود آمدن فاصله و دوری بین اعضای خانواده، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر عاطفی می تواند آسیب های سنگینی را بر خانواده ها وارد کند. فاصله عاطفی باعث می شود روابط خانوادگی شما تحت فشار قرار بگیرد. اگر فرزند دارید و مجبور هستید برای مدت طولانی از آنها دور باشید و بین شما و فرزندتان فاصله قرار می گیرد، این فاصله می تواند ضررهای زیادی برای فرزندتان و خود شما به همراه داشته باشد.

راه حل

اگر برای مسائل کاری مجبور هستید مدت زیادی را از خانواده خود دور بمانید، سعی کنید فاصله عاطفی خود با خانواده را به حداقل برسانید. اقداماتی مانند تماس تصویری با اعضای خانواده، تماس های مکرر برای حفظ ارتباط و صمیمت با اعضای خانواده، خریدن یک هدیه کوچک از سفر برای اینکه نشان دهید به یاد خانواده خود بوده اید و … به کاهش فاصله شما با اعضای خانواده تاثیر می گذارد.

البته حواستان باشد که اگر فاصله کافی را نیز با اعضای خانواده رعایت نکنید نیز می تواند مشکل ساز شود. وابستگی شدید، افزایش بی احترامی ها و … از جمله مشکلات صمیمت نامتعادل و حفظ نکردن حد و حدود با اعضای خانواده است. هر رابطه ای، حتی یک خانواده شاد و موفق، نیاز به حریم خصوصی و حفظ فضا دارند. پس تعادل را در فاصله خود با اعضای خانواده رعایت کنید.

اختلافات در نحوه تربیت فرزندان

هر پدر و مادری در مورد نحوه تربیت فرزند خود دیدگاه های متفاوتی دارند. اگر شما و همسرتان در مورد شیوه های فرزند پروری اختلاف نظر دارید پس بهتر است در مورد آن صحبت کنید. یکی از مهم ترین مشکلات خانوادگی اختلاف بر سر نحوه تربیت کودکان است. وقتی شما و همسرتان در مورد نحوه تربیت فرزندان یک نظر واحد نداشته باشید پس دوگانگی رفتار و تربیت برای فرزند ایجاد می شود. همچنین باعث افزایش تعارضات بین شما و همسرتان و یا سایر اعضای خانواده می شود.

راه حل

در مورد نحوه تربیت فرزندان، شیوه های تربیتی، نظرات مختلف در مورد سبک فرزند پروری و … با همسر خود صحبت کنید و سعی کنید به یک نظر و تصمیم یکسان برسید. بهتر است فرزندان خود را با در نظر گرفتن شیوه های تربیتی و ارزش های هر دو والدین بزرگ کنید.

عدم ارتباط سالم

داشتن یک ارتباط مفید و مثبت در روابط، کلید یک خانواده سالم است و جز مهم ترین مهارت های زندگی مشترک به حساب می آید. بیشتر اختلافات، دعواها و مشاجرات و مشکل با خانواده ناشی از ارتباط ضعیف یا عدم ارتباط در خانواده است. بزرگسالان و کودکان همه به فضایی برای توضیح منصفانه مشکلات خود نیاز دارند. یک مشکل رایج در خانواده ها عدم ارتباط است.

راه حل

بسیاری از کودکان و فرزندان از ترس تمسخر یا نادیده گرفته شدن، از ابراز احساسات خودداری می کنند. در محیط خانواده خود سعی کنید ارتباطات سالم را گسترش بدهید. با فرزندان خود صحبت کنید و به آنها اطمینان خاطر بدهید که می توانند نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند. آنها را به برقراری ارتباط با اعضای خانواده تشویق کنید. اگر نمی توانید ارتباط مفیدی در خانواده برقرار کنید می توانید از یک مشاوره خانواده حضوری کمک بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلایل مشکلات خانوادگی + 10 راهکار برای حل اختلافات خانوادگی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مشکلات مالی و اقتصادی

یکی از بزرگترین عوامل استرس زا و چالش برانگیز در هر رابطه ای، مسائل و مشکلات مالی است. طبق روانشناسی مشکلات خانوادگی، مشکل بر سر پول و درآمد می تواند باعث افزایش تنش و ایجاد ناهماهنگی در روابط خانوادگی شود. بحث در مورد پول و مدیریت آن از مشکلات رایج خانواده ها است.

راه حل

راه های زیادی برای مقابله با استرس های مالی و مسائل مالی وجود دارد از جمله: کاهش هزینه های غیر ضروری، مدیریت پس انداز، صحبت کردن و مشورت در مورد هزینه ها و نحوه مدیریت آن و … . اگر شما و شریک زندگیتان به درک درستی از مشکلات و مسائل مالی برسید می توانید در کنار هم آن ها را حل کنید. حل مشکلات مالی به حل مشکلات خانوادگی کمک بزرگی می کند.

فرزندان سرکش و لجباز

یکی از مشکلات خانوادگی که بین والدین و فرزندان بوجود می آید زمانی است که فرزندان سرکش و لجباز می شوند و از گوش دادن به حرف والدین خود امتناع می کنند. از هنگام بزرگ کردن یک کودک 2 ساله تا وقتی یک نوجوان می شود، در هر زمانی و متناسب با سن فرزند شرایط و چالش های مختلفی وجود دارد. فرزند سرکش و حرف گوش نکن باعث لبریز شدن صبر والدین می شود. مسلما هر پدر و مادری خوبی و صلاح فرزندش را می خواهد اما متاسفانه فرزندان مخصوصا در سن نوجوانی و جوانی ناسازگاری شدیدی با والدین خود پیدا می کنند و حاضر به شنیدن حرف آنها و مشورت با پدر و مادر خود نیستند.

راه حل

گاهی اوقات بهترین راهی که فرزند شما می تواند بفهمد که اشتباه کرده است تجربه کردن است. همیشه به دنبال کنترل دائم و محدود کردن فرزندان خود نباشید. سعی کنید ارتباط دوستانه ای با فرزند خود برقرار کنید و این ارتباط را حفظ کنید. نارضایتی های آنها را گوش دهید و با آنها در مورد مشکلات و مسائل مختلف صحبت کنید و نظرشان را بپرسید. سعی کنید به فرزند خود نشان دهید که برای شما مهم است و حرف و نظرش ارزش زیادی دارد.

نبود تعادل بین کار و زندگی

یکی دیگر از مشکلات رایج خانوادگی نداشتن تعادل سالم بین کار و زندگی است. این مشکل وقتی هم مرد و هم زن هر دو سرکار می روند، بیشتر خواهد شد. نیاز فرزندان به پدر و مادر، تمایل به گذراندن وقت با یکدیگر و … با نبود تعادل بین کار و خانواده دچار مشکل می شود. تنظیم نبودن زمان و وقت باعث ایجاد یک روال ناسالم در زندگی می شود.

راه حل

یکی از بهترین راه حل ها برای ایجاد تعادل بین کار و خانواده، برنامه ریزی و کنترل وقت است. اگر سرکار رفتن مادر باعث ایجاد مشکلات جدی برای فرزندان شده است، ترک موقت کار برای مدتی ایده خوبی می تواند باشد. حواستان باشد شما برای افزایش رفاه خودتان و خانواده سرکار می روید. وقتی کار کردن شما خود یک عامل برهم زدن آرامش خانواده باشد پس ترک آن گزینه خوبی است. همچنین در زمان های بیکاری سعی کنید تمام توجه خود را به خانواده بدهید. وظایف و مسئولیت های خود را در سرکار تمام کنید تا وقتی به خانه می آیید بتوانید برای همسر و فرزندان خود وقت بگذارید. اگر گاهی به دلیل مشغله زیاد همسرتان را فراموش کردید از تکنیک های عذر خواهی از همسر حتما استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای خودتان نیز وقت بگذارید و به خودتان اهمیت بدهید.

مشاجره و دعوای بیش از اندازه

مسلما اختلاف نظر داشتن طبیعی است. همه ما نظرات مختلفی را در مورد مسائل گوناگون داریم. اما هنگامی که ارتباطات سالم از بین می رود و اختلاف نظر ها به طور فزاینده ای به بحث و دعوا تبدیل می شود باید به دنبال راه حل بود. دعوا و بحث زیاد چه با همسرتان و چه با فرزندان می تواند تنش ها را در خانواده افزایش دهد. بسته به شدت اختلافات خانوادگی، آنها حتی می توانند برای همیشه به روابط شما آسیب جدی برسانند.

راه حل

سعی کنید در هنگام دعوا و مشاجره با احتیاط رفتار کنید. اجازه ندهید که احساسات منفی شما را تحت تاثیر قرار بدهند. به جای آن روی مشکلی که وجود دارد تمرکز کنید و از خود بپرسید: چرا این اختلاف ها و مشاجرات بین شما و اعضای خانواده وجود دارد و راه رهایی از آن چیست؟ اگر بتوانید راهی برای درک و همدلی طرف مقابل خود پیدا کنید، به کاهش مشاجرات و مشکلات خانوادگی کمک کرده اید. می توانید از مشاوره خانواده برای بازسازی ارتباطات و حل اختلاف نظر ها کمک بگیرید.

خیانت

متاسفانه خیانت یکی از دلایل اصلی طلاق و مهم ترین دلیل ایجاد مشکلات خانوادگی است. وقتی یکی از زوجین خیانت می کند این سوال به وجود می آید که چگونه می توان این زندگی را از سر گرفت یا اصلا این زندگی دیگر ارزش ادامه دادن دارد؟ باید تا حد ممکن از خیانت و بی وفایی نسبت به همسر دوری کرد. خیانت جز آن دسته از مشکلات خانوادگی است که می تواند پایان خوشی نداشته باشد.

راه حل

پیشگیری بهترین راه حل برای خیانت است. پیشگیری از خیانت به این گونه است که هر دو طرف نسبت به رابطه خود متعهد باشند و به دنبال تقویت روابط سالم خود باشند. هر روز بیشتر از روز قبل به یکدیگر محبت کنند و عشق بورزند. بر سر کوچکترین مسائل بحث نکنند و در مواقع لازم غرور خود را کنار بگذارند و آشتی با همسر را فراموش نکنند. اگر خیانت رخ داد، بهترین و عاقلانه ترین راه استفاده از مشاوره خانواده و زوجین است. مشاور به شما کمک می کند تا احساسات خود را در مورد موقعیت پردازش کنید و تصمیمات درستی در مورد زندگی خود بگیرید.

دخالت های بی جای دوستان و خانواده

یکی از دلایل اصلی دعوا و مشکلات خانوادگی اظهار نظرها و دخالت های بی جا اطرافیان در زندگی مشترک زن و شوهر است. وقتی اطرافیان در مورد ظاهر شما یا همسرتان، نحوه تربیت فرزندان و … نظر منفی می دهند یا در مورد تصمیمات خانوادگی شما دخالت می کنند باعث ایجاد و افزایش مشکلات در خانواده شما می شوند. گاهی پدر و مادر نیت بدی از نظرهای خود ندارند اما ناخواسته باعث ایجاد فاصله بین اعضای خانواده شما و ایجاد مشکلات خانوادگی می شوند.

راه حل

اجازه ندهید هیچ کسی جز اعضای خانواده تان درمورد مشکلات و یا تصمیمات خانوادگی شما چیزی بدانند. حتی هنگامی که مشکل در خانواده وجود دارد از گفتن آن به اطرافیان و آشنایان دوری کنید. خودتان با کمک یکدیگر یا با کمک مشاوره مشکلات خود را حل کنید و تصمیمی درست بگیرید.

حل مشکلات خانوادگی

علت های اصلی مشکلات خانوادگی

در زندگی خانوادگی هر شخصی مسائل و مشکلات منحصر به فردی وجود دارد. هر خانواده ای متناسب با فرهنگ و رفتارهای اجتماعی و فردی با انواع اختلافات خانوادگی روبرو خواهد شد. برخی از مهم ترین علت های مشکلات خانوادگی که باعث ایجاد دعوا و کشمکش بین اعضای خانواده می شود را در این قسمت برای شما گفته ایم.

طبق تحقیقات انجام شده، اکثر خانواده ها هنگامی که با یک موضوع یا مرحله جدید در خانواده مواجه می شوند تعارض و کشمکش بین آنها افزایش می یابد. برخی از این موارد شامل:

ازدواج و اضافه شدن فرد جدید به خانواده

تولد نوزاد

شروع تحصیلات کودکان و مدرسه رفتن فرزندان

شروع دوره جوانی و مشکلات پدر و مادر با فرزندان در این دوره

دوره بلوغ فرزندان در خانواده

دانشگاه رفتن و ادامه تحصیل اعضای خانواده

شاغل شدن اعضای خانواده

و …

هر یک از این موارد که در بالا گفته شد می تواند باعث بوجود آمدن استرس های جدید و تعارض های احتمالی در خانواده شود. شما می توانید با کمک مشاوره اختلافات خانوادگی این دوره های جدید و تحولات را مدیریت کنید. همچنین تغییر در وضعیت خانواده نیز می تواند بر خانواده و افزایش دعواها و اختلافات خانوادگی تاثیر بگذارد. برخی از این تغییرات مثل:

جدایی یا طلاق والدین

نقل مکان به یک خانه دیگر یا کشور جدید

تغییر مسافت تا محل کار و طولانی شدن مسیر

تغییر شرایط مالی و آشفتگی اقتصادی

از دست دادن شغل و بیکاری

تفاوت های نسلی یا فرهنگی

سوء استفاده یا بی توجهی

بیمار شدن یکی از اعضای خانواده

والدین ناتنی یا برادر یا خواهر ناتنی جدید

دعوا و تعارض بین والدین

اعتیاد و مصرف مواد مخدر

فوت یکی از اعضای خانواده

تغییر در اعتقادات و عقیده های برخی اعضای خانواده

مشهور و معروف شدن یکی از اعضای خانواده

همچنین نظرات، طرز فکر، ارزش ها و نیازهای هر یک از والدین نیز می تواند تغییر کند و زن و شوهر متوجه این موضوع بشوند که دیگر نمی توانند با یکدیگر زندگی کنند و باهم سازگار نیستند. یا بوجود آمدن برخی از مسائل می تواند بر روابط آنها و عشق و دوست داشتنشان تاثیر بگذارد مثل: تشخیص پنهان کاری همسر، خیانت، دروغ گویی و … . ناسازگاربودن زن و شوهر و افزایش اختلافات بین آنها باعث ایجاد مشکلات خانواده و کمرنگ شدن شادی و سرزندگی در خانواده می شود.

انواع اختلافات خانوادگی

مشاوره چه کمکی به حل مشکلات خانوادگی می کند؟

مطالعات زیادی در طول سالیان سال بر روی اهمیت مشاوره و درمان و بهبود روابط خانوادگی مورد بررسی قرار گرفته است. بعضی از افراد این سوال را دارند که برای حل مشکلات خانوادگی به کجا مراجعه کنم؟ باید گفت بهترین گزینه برای حل مشکلات شما مراجعه به یک مشاوره خانواده است. مشاوره خانواده و زوجین باعث:

درک و همدلی بیشتر زن و شوهر و کل اعضای خانواده می شود.

تعارضات را به راحتی حل می کند.

راه حل های موثری برای حل مشکلات ارائه می دهد.

به کمرنگ شدن مشکلات و افزایش آرامش و ارتباط سالم کمک می کند.

باعث تقویت قدرت تصمیم گیری در هنگام مواجه با مشکلات می شود.

اختلافات خانوادگی

سخنی از مشاوران آویژه

همه خانواده ها در برهه ای از زمان دوران پر تلاطمی را پشت سر می گذارند و مشکلات خانوادگی متفاوتی آن ها را آزار می دهد. تشکیل خانواده شاد و پرانرژی کار آسانی نیست. سختی های زندگی یک فرصت برای قوی تر شدن و ارزشمند تر شدن هستند. پس هرگز به دلیل اختلاف نظرهای سطحی در خانواده و یا مشکلات پیش پا افتاده ای که ممکن است برای هر خانواده ای بوجود بیاید، نگران نباشید. فقط باید به دنبال راه حل برای فرار از مشکلات و تعارضات خانوادگی باشید. برای ساختن یک خانواده عالی و پر نشاط همه اعضای خانواده با یکدیگر تلاش کنید. مطمئن باشید وقتی همه اعضای خانواده بخواهند زندگی شاد و خانواده عالی داشته باشند و برای آن تلاش کنند حتما اتفاق خواهد افتاد.

سوالات متداول

چرا من در محیط خانواده عصبانی و ناراحت هستم؟

عواملی که باعث می شود فرد از خانواده یا اعضای خانواده خود متنفر شود، می تواند متفاوت باشد. رفتارهای سمی، سوء استفاده، بی توجهی یا تعارض تنها چند عاملی هستند که می توانند به احساس عصبانیت و دلزدگی از خانواده منجر شوند.

مشکلات خانوادگی و دعوا در خانواده، تا چه میزان طبیعی است؟

فکر می کنید خانواده اتان بیشتر از بقیه دعوا می کنند؟ تحقیقات جدید نشان داده است که والدین سالانه به طور متوسط ۲۱۸۴ دعوا با فرزندان خود دارند. خانواده ها هر روز حدود 6 بار با هم اختلاف نظر دارند که در مجموع 42 بار در هفته یا 182 بار در ماه است.

براي مشاوره در زمينه دلایل مشکلات خانوادگی + 10 راهکار برای حل اختلافات خانوادگی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 12 نظر:

  1. سلام من اسمم سما هست ۱۴ سالمه
    خیلی تو خانواده اذیت میشم به زور تحمل میکنم تا حالا شده چندین بار دست به خودزنی زدم و بیشتر منو موقع درس خواندن اذیت میکنن یه راه حل میخاستم 🙏🙏💔

  2. من ٣٧سالمه چهار فرزند دو دخت دو پسر دارم دارم روی بعضا موضوعات خوانواده همسر وخوانواده من بین من وهمسرم دعوا میشه از لحاظ مالی هر دوخونواده در حالت خوبی هستند وبه ما هیچ کدام خوانوادا کمک مالی نمیکند

  3. علی مراد شبانکار ، ۲خانه زده بنام همسراش ، برادر من که اول ازدواج هست فکر کنم پراید رو زده به نام خانمش ؛ هستند کسانی که ممکن سوء استفاده کنند ، ولی معصومه بایک ادم سن بالا ازدواج کرده وباید چیزی بنامش میزدن ، مسلم شوهر خواهر طاهره خانه زده به نام همسرش خودش اجاره نشین هست البته همسرش دوتا بچه داره

  4. سلام من 18 سالمه مجردم خیلی از خانوادم منفر شدم و حتی چند بارم قصد خودکشی داشتم خانوادی من بیشتر ب برادرم اهمیت میدن منو فقط مثل خدمت کار خودشون کذاشتن
    خیلی از این زندگی بی زارم و هیچ همدل و هم دردی ندارم اصلن توان و تحمل این زندگی را ندارم

  5. من هم با اینکه ۱۱ سالم هست مامانم هر موقع باهاش دعوام میشه منو از خونه میندازه بیرون و بهم میگه برو آشغال جمع کن شو.

    من از این موضوع خیلی ناراحتم و هیچ کس رو ندارم که باهاش درد و دل کنم حتی وقتی با خواهرم میخوام درد و دل کنم جوری بهم سیلی میزنه که تا یه هفته جاش درد میکنه با اینکه یه دخترم.

  6. سلام ممنون از اینکه برای همه وقت میزارید برای همین من هم دوست دارم پیام بفرستم.

    من 31 سالمه و مجرد هستم تنها در شهر دیگری دور از خانواده هستم و علاقه ای به زندگی با خانواده ندارم. خانوادم همیشه میخواستن روی من کنترل داشته باشن و مسیری که خودشون دوست دارن من برم. من همیشه توی مدرسه شاگرد اول بودم، ریاضیم خوب بود و حفظی دوس نداشتم با اینحال خانواده گیر داده بودن باید برم پزشکی، زیاد درس نمیخوندم و با همون سر کلاس مطالب یاد میگرفتم. با اینکه شاگرد اول بودم خانواده همیشه روم فشار میاورد برای درس و من هی بیشتر کفری میشدم. نمیذاشتن با دوستام رفت و امد کنم. نزدیک کنکور این فشارها انقدر زیاد شده بود که چندبار از داداش بزرگم کتک خوردم در حدی که همه لباسام پاره شده بود و داغون بودم. با اون اتفاقا از درس فاصله گرفتم و یکسالم پشت کنکور بودم و بعد رفتم دانشگاه ازاد.
    حتی توی بچگی وقتی کوچیک بودم یادمه یه مجسمه مار تو خونمون بود و مادرم میگفت اگه نخوابی این میاد میخورت و تا سال ها من شبا کابوس مار میدیدم. همیشه سر فوتبال بازی کردن تو کوچه از مامانم کتک میخوردم.
    من تا 20 سالگی هیچوقت حتی یک تولد نداشتم بعد نمیدونم چجوری ناراحت میشن وقتی تولدشون یادم میره.
    4تا بچه هستیم و من بچه اخرم. و اینکه میگن همه چی واسه ته تغاریه دروغی بیش برای من نبود.
    توی دانشگاه به برنامه نویسی علاقه مند شدم با همون نیمچه حمایت خانواده یه کلاس برنامه نویسی تونستم برم و یاد بگیرم.

    الان شغلم برنامه نویس هستم. اما بدلیل انتخاب راه استارت آپ و کارآفرینی بجای کارمندی در شرایط خیلی سخت مالی هستم. خانوادم هیچوقت کمکم نکردن و وقتی مقایسه میکنم با دوستام میبینم همشون یه برحه ای از زندگی حمایت بزرگی از خانواده گرفتن.

    حس تنهایی همه وجودمو برداشته و این خاطراتی که گفتم و کتک هایی که توی بچگی خوردم اذیتم میکنه.
    هرچی شرایط کاری مالی سخت تر میشه این خاطرات هم بیشتر داره منو میخوره.
    من هیچوقت راجب این چیزا نگفتم به خانواده شاید چون درون گرا هستم. البته خیلی دوستای خوب و قدیمی دارم و اجتماعی هستم.

    نمیدونم چجوری باید مقاومت کنم. شما میتونید راهنماییم کنید؟

    1. با سلام
      هرچی شرایط کاری مالی سخت تر میشه این خاطرات هم بیشتر داره منو میخوره.
      نکته همین جاست

      گذشته رفته و کابوسی بیش نیست و آینده هم در بهترین حالت خیالات ماست.

      به قول مولانا

      بگذار و بگذر

    2. من یه مقدار از شما بزرگترم ولی با این شرایط مواجه بودم یادمه یکی بهم گفت یه نقطه صفر در نظر بگیر و از انجا روابط عاطفی جدید رو شروع کن گذشته رو فراموش کن والا تا اخر عمر ول کن نیست امیدت به اینده باشه و این که این امتیاز شماس که روی پای خودت هستی هر چقدر در شرایط بد این امتیازیه که بعدها خیلی کمکت میکنه موفق باشی و در ارامش

    3. به نظرم شما توقعتون برای کمک اشتباهه چون دوست دارین کارمندی و تجربه نکنید
      نیاز از خانواده باید عاطقی باشه نه توقع مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉