کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

با انواع روش های شوهرداری موفق آشنا شوید

شوهرداری موفق
5/5 - (2 امتیاز)

شوهرداری موفق اهمیتی دارد؟

شوهرداری موفق از اصلی ترین دغدغه های دختران نزدیک به ازدواج و همسران کم تجربه است. به راستی شوهرداری موفق نیاز به آموزش دارد یا خیر؟ پاسخ این است که بله. شاید در گذشته همسرداری به صورت تجربه های والدین به نسل های بعد انتقال پیدا می کرد. در اکثر مواقع این نوع آموزش بسیار هم مفید بود. اما در روزگار کنونی مقوله زندگی زناشویی بسیار پیچیده تر از گذشته شده است. بنابراین نوع یادگیری و آموزش دختران و زنان در مورد شوهر داری نیز باید به تناسب تغییر کند. مشاوره روانشناسی در غالب راهکار هایی که در مشاوره زناشویی و زندگی مشترک مطرح میشود، یکی از مهمترین و معتبر ترین راه ها برای رسیدن به تجربه و آگاهی لازم در مورد شوهرداری موفق میباشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه با انواع روش های شوهرداری موفق آشنا شوید با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اصول شوهرداری موفق چیست؟

اصول شوهرداری موفق از دیدگاه روانشناسی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش به برخی از اصول همسرداری موفق اشاره میکنیم:

  • فراهم ساختن یک خانه آرام و امن از لحاظ روانی از اصولی ترین ملزومات یک شوهر داری با کیفیت میباشد.
  • طزریق شور و نشاط به زندگی زناشویی نیز از جمله اصلی ترین وظایفی است که یک زن می‌بایست انجام دهد.
  • ظاهر و اندام متناسب بسیار در مردان تاثیر گذار است. این بخاطر دیداری بودن آقایان میباشد و از جمله اصولی ترین نکات برای یک شوهرداری موفق است.
  • در مشاوره خانواده خیلی به این موضوع تاکید میشود زنان حتما راه هایی را متناسب با شخصیت همسر خود بیابند که با همسر خود به صورت مشترک و بر سر یک موضوع واحد وقت بگذرانند.

روش های شوهر داری موفق چیست؟

روش های شوهر داری موفق بنا به شخصیت شوهر میتواند متفاوت و متغییر باشد. یکی از مواردی که در همه أنواع روش های همسرداری موفق به آن تاکید میشود این است که زنان چگونه با همسر خود ارتباط کلامی و غیر کلامی برقرار کنند. روانشناسی زناشویی تعدادی از جملات را به عنوان شاه کلید ارتباط سازی موفق به زنان متاهل پیشنهاد میکند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • دوستت دارم بدون مقدمه چینی
  • میدانم که بهترین تصمیم را میگیری.
  • من به تو وفادارم
  • تو همیشه باعث شادی من میشوی
  • تو بهترین و مهترین دوست منی و آرامشی که از معاشرت با تو میگیرم جنس متفاوتی دارد.
  • چقدر خوشحالم که با تو ازدواج کردم.

همسر

اشتباهات زنان در شوهرداری چیست؟

اشتباهات زنان در شوهرداری معمولا زندگی زناشویی آنها را دچار آسیب و تنش میکند. اما ممکن است زنان از روی ناآگاهی اعمال اشتباهی را انجام میدهند که به خود و شوهرشان آسیب هایی را وارد میکند. به چند نمونه از اشتباهات زنان در شوهرداری اشاره میکنیم که ممکن است زندگی مشترک را با تهدیدات مختلف رو به رو کند. زنان توجه داشته باشند که در شوهرداری از این موارد پرهیز کنند:

  • مقایسه دائمی شوهر با افراد موفق تر از او
  • انتقاد کردن از شوهر جلوی جمع مثلا جمع های خانوادگی
  • بی احترامی به شوهر در حضور فرزندان
  • محروم کردن شوهر از رابطه جنسی منظم که جزو وظایف اصلی یک زن در زندگی مشترک است
  • سرکوفت زدن برای اشتباهی که مرد در گذشته مرتکب شده از جمله اشتباهات ویرانگری است که برخی از زنان برای کنترل زندگی زناشویی آن را انجام میدهند.

بیشتر بخوانید:مهمترین نکات مشاوره ازدواج چیست؟



بیشتر بخوانید:مشاوره زناشویی چه موقع ضروری است؟


همسرداری موفق از نظر روانشناسی چیست؟

همسرداری موفق از نظر روانشناسی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به صورت آموزه های متفاوت و گوناگون و به اشکال مختلف در اختیار زنان متاهل یا دخترانی که قصد ازدواج دارند قرار داده شده است. همسرداری موفق از نظر روانشناسی بیشتر به نکاتی اشاره میکند که مبنای علمی دارد.

برای مثال علم روانشناسی زنان و مردان را از نظر فیزیولوژیکی مورد نقد و بررسی قرار میدهد و تفاوت های آنها را برای افراد بازگو میکند. به عنوان مثال مردان به صورت ذاتی کلی نگر هستند یعنی در حالت عادی زندگی نمیتوانند به صورت جزئی به مسائل زندگی توجه کنند. زنان دائما از این مورد شکایت میکنند که شوهرشان به آنها توجهی ندارد چون تغییرات کوچک ظاهری یا تنوع در لباس آنان را با بی توجهی کنار میزنند. درصورتی که همانطور که گفته شد این فقط بخاطر کلی نگر بودن مردان است نه عدم علاقه آنها به همسرانشان. این ناآگاهی و اعتراض به راحتی زمینه بحث و جدل را بین زوجین به وجود می‌آورد.

مشاوره برای همسرداری موفق چگونه به افراد کمک میکند؟

مشاوره برای همسرداری موفق به زوجین و اللخصوص زوجین کم تجربه کمک میکند که بهتر زندگی زناشویی خود را کنترل و مدیریت کنند. یک روانشناس سال های زیادی را صرف تحصیلات و کسب تجربه در حیطه مشاوره زناشویی میکند و سالها با موارد و مشکلات مختلف زوجین رو به رو بوده است. بخاطر همین مسئله مشکلاتی که شاید بین زوجین برای اولین بار اتفاق می‌افتد و تجربه میشود را ممکن است بارها و بارها حل و فصل کرده باشد. البته مشاوره برای همسرداری موفق به صورت خیلی گسترده به مسائلی میپردازد که در راه پیشگیری از آسیب های زندگی زناشویی مفید و موثر است. مشاور به زوجین طریقه اصولی زندگی کردن را می آموزد و میتواند با برنامه ریزی برای زندگی زن و شوهر به آنها کمک کند که هر روز زندگی با کیفیت تری را نسبت به قبل داشته باشند.

دخالت دیگران در زندگی زناشویی چه عواقبی دارد؟

از جمله مواردی که زن و شوهر حتما باید از بروز آن در زندگی زناشویی جلوگیری کنند بحث دخالت والدین و هر شخص دیگری در زندگی آنهاست. برخی از زوجین تصور میکنند که اگر مشکلات زندگی خود را به والدین خود یا طرف مقابل بگویند آنها میتوانند مشکل را حل کنند. در صورتی که اغلب این تصورات اشتباه از آب در می آید.

معمولا با باز شدن پای خانواده ها به زندگی زوجین اوضاع از چیزی که هست بدتر و نا آرام تر میشود. خانواده ها به دلیل دلسوزی که به صورت فطری نسبت به فرزند خود دارند درخیلی از مواقع دچار قضاوت اشتباه و یا عکس العمل های احساسی میشوند که موجبات بدتر شدن اوضاع را فراهم میاورد. در برخی از موارد نیز دو خانواده زندگی زناشویی زن و شوهر را به یک میدان جنگ تمام عیار تبدیل میکنند. بنابراین زوجین باید سعی کنند که مشکلات خانوادگی خود را در همان حریم خصوصی خود حل کنند و خانواده ها را درگیر مسائل خود نکنند.

شوهر

چرا تائید مردان توسط زنان در همسرداری موفق موثر است؟

همه افراد به صورت ذاتی وقتی مورد تائید و تمجید قرار میگیرند، انرژی مضاعفی را حس میکنند و این مسئله در آنها باعث بالارفتن اعتماد به نفس در آنها میشود. در مورد موفقیت بیشتر زنان در باب همسرداری نیز این عمل بسیار کارامد خواهد بود. تائید شدن اعمال و تلاش های مردان در زندگی زناشویی توسط همسرانشان میتواند بهترین تشویق و جزو قویترین محرک ها برای تلاش بیشتر در راستای بهتر کردن زندگی مشترک باشد.

وقتی مرد برای امرار معاش و به طور کلی بالا بردن سطح زندگی خانواده دائما در تلاش باشد اما احساس کند تقلای او ارج نهاده نمیشود و گاهی حتی دیده نمیشود ممکن است کم کم از این تلاش ها و نتیجه آن دلسرد شود و به تبع آن این احساس منفی بر زندگی زناشویی آنها نیز سایه می افکند . در مقابل یک زن میتواند با قدر دانی از تلاش های هر چند کوچک همسرش کیفیت زندگی زناشویی را حتی از صفر به سمت صد هدایت کند.

سوالات متداول

در زندگی زناشویی زن با تحقیر کرد چه آسیبی به خانواده وارد میکند؟

این کار باعث تضعیف یا حتی نابودی عزت نفس مرد میشود و در نتیجه قطعا باعث نزول کیفیت زندگی زناشویی خواهد شد.

اجازه دخالت دیگران در زندگی زناشویی درست است؟

خبر اگر کسی به جز زن و شوهر برای زندگی زناشویی تصمیم گیری های نهایی را انجام بدهد در اغلب موارد اوضاع بدتر میشود.

سه مورد از کلیدی ترین رفتار ها در همسرداری موفق چیست؟

زنان به هیچ عنوان مردان را از مدیریت خانواده حذف نکنند. با رفتار و کردار دائما وفا داری خود را به مرد ابراز کنند. زنان تا میتوانند باعث بالا رفتن اعتماد به نفس مردانشان بشوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خانوادهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Keys to a Successful Marriage – Health Encyclopedia …)

براي مشاوره در زمينه با انواع روش های شوهرداری موفق آشنا شوید

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉