کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی چیست؟

 دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی
5/5 - (1 امتیاز)

حساسیت همسر در ابتدای ازدواج امری است که بسیاری از زوج ها با آن سر و کار دارند. در خیلی از مواقع حساسیت همسر در مورد نامزد خود دردسرهای زیادی را موجب می شود. از آنجایی که دوران نامزدی دوران شناخت افراد از یکدیگر است ممکن است حساسیت همسر در مورد نامزد خود به صورت بدبینی یا بددلی تلقی شود. این به نوبه خود موجب مشکلات بیشتری در ادامه رابطه خواهد شد. بهترین راهکار در مورد حساسیت همسر در دوران نامزدی این است که فرد منظور خود را از حساسیت هایش در مورد نامزدش را به صورت مستقیم بیان کند. در این مواقع باید از لجاجت به شدت خودداری کرد؛ زیرا ممکن است این برداشت و سوءتفاهم ایجاد شود که یکی از دو طرف می خواهد حرفش را به کرسی بنشاند. فارغ از اینکه این حرف چقدر می تواند بار منطقی داشته باشد.

حساسیت مردان در دوران نامزدی نشانه چیست؟

اگر در دوران نامزدی که افراد فرصتی را برای شناخت یکدیگر دارند از همان ابتدا درگیر گیر دادن به یکدیگر باشند دیگر فرصتی برای شناخت یکدیگر پیدا نخواهند کرد و اکثر اوقات آنها صرف مجادله و بحث های بی پایان با یکدیگر خواهد شد و هر چه رابطه روبه جلو می رود این مشکلات روی هم انباشته خواهند شد. پس بهترین کار این است که در ابتدای رابطه اگر با مسئله حساسیت همسر روبرو شدیم دلایل ریشه ای آن را بررسی کنیم. اگر موضوع به صورت لاینحل درآمد یا به این نتیجه رسیدیم که این مشکل ریشه در مسائلی مانند بدبینی افراطی دارد میبایست حتما به مشاوره خانواده رجوع کنیم.

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج این مسئله اگر وجود داشته باشد باید بدون پنهانکاری و رودربایستی با کارشناس مشاوره ازدواج درمیان گذاشته شود. تاکید ما بر این است که این مسئله را نه آنقدر بزرگ کنیم که ادامه رابطه را غیرقابل قبول ببینید نه آنقدر کوچک که از کنار آن سرسری و ساده عبور کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حساسیت همسر در مورد نامزد یا اختلال روانی

یکی از مسائلی که بسیاری از خانم ها رو در ابتدای آشنایی نگران میکنه این است که رفتاری را از خواستگارشون میبینن که احساس میکنن ایشون بهشون گیر میده و حتی فکر میکنن بهشون شک داره و همین باعث میشه خیلی از خانم ها با استرس و اضطراب مواجه میشن که ایا انتخابشون درسته یا نه؟

در جواب باید بگم خیلی کم پیش میاد که افراد دچار اختلال روانی شک و سوء ظن شده باشه چون این اختلال خیلی واضح است وافراد نمیتونن اونو کتمان کنند پس دلیل این رفتار آقایان در مورد حساسیت همسررا باید در جایی دیگه جستجو کرد.برای پیدا کردن دلایل رفتار حساسیت همسر بایستی در مورد برخی تفاوت های زن و مرد نکاتی رو بازگو کنیم.

یکی از تفاوت های مردان با زنان عجول بودن آنهاست همان ویژگی که خانم ها رو در وقت تصمیم گیری برای بله گفتن به خواستگارشون قانع تر میکنه و اون آنجاییه که میگن خواستگارم چالاک و فرز و سریع است و دست و پا چلفتی نیست در حالی که خانم ها آرام هستند واین آرام بودن به اونها رفتاری به نام ناز و طنازی میده که خواسته اصلی آقایان از آنها دقیقا همان است. از طرفی یکی از نیازهای مردان در ازدواج که باید ارضا بشه نیاز مالکیت است یعنی اینکه مردان دوست دارند مسئول و مدیر باشند در حالی که خانم ها دوست دارند ملک بشوند ویک نفر همیشه توجه کننده و نگران اونا باشد.

حساسیت مردان در دوران نامزدی

تفاوت نگاه زن و مرد به حساسیت همسر

خوب همین دوتفاوت باعث میشه وقتی یک مرد به خواستگاری یک خانم میاد و اون خانم تلویحا جواب مثبت میده این آقا چون هم در تصمیم گیری عجول است و هم حس مالکیت داره پس احساس میکنه اون خانم دیگه همسرش است و آقا اجازه داره نسبت به ایشون هر اظهار نظری رو بکنه و خانم باید در همه تصمیم هاش از اقا اجازه بگیره و برخلاف نظرش حرکت نکنه و در اصطلاح مرد نسبت به خانم غیرت پیدا میکنه که ترجمه همان حساسیت همسر میشود و اگه بفهمه کسی به خواستگاریش اومده بهم میریزه و اگه ببینه مثلا با پسر داییش حرف میزنه اعصابش خورد میشه و از این رفتارهای مشابه ممکن است زیاد پیش بیاد.

در حالی که اقایان باید بدانند این خانم مثل شما نیست ایشون هم در تصمیم گیری عجول بودن شما رو نداره و هم بدلیل همان احساس مالکیت، خود را وابسته به خانواده و حتی اقوام نزدیک میدونه و اصطلاحا دختر بابا است. اینجا رابطه صرفا تک بعدی نمیتواند باشد.

تفاوت رفتارحساسیت همسر در دوران زندگی مشترک

البته خیلی جالبه بدونید وقتی یک دختر و پسر باهم ازدواج میکنن و تبدیل به زن و شوهر میشن اون دختر که حالا نقش همسری رو داره از شوهرش انتظار داره یه جورایی بهش غیرت داشته باشه و رفتارهایی شبیه اونهایی که گفتم البته نه همه اونا رو نسبت بهش داشته باشه و اگه احساس کنه مردش این رفتارها و حس غیرت رو بهش نداره فوق العاده داغون میشه در نتیجه در این موقیعیت حساسیت همسر رنگ متفاوتی از دوران نامزدی میگیرد.

خوب با این مطالبی که گفتم وجود تفاوت بین زن و مرد و عدم شناخت ناشی از این تفاوت باعث میشه هم مرد احساس کنه رفتارش درسته و بر انجام رفتارش تاکید میکنه و از نامزدش انتظار رفتار همسر بودن رو داره و اگه این رفتار رو نبینه اقتدارش کم میشه و بهم میریزه و هم زن احساس میکنه داره بهش ظلم میشه و بهش گیر میدن و بهش شک دارند.

تفاوت نگاه زن و مرد به حساسیت همسر

نکته مهمی که در مورد حساسیت همسر باید بدانید

در مورد حاسیت همسر خانم ها باید بدانید این رفتار نامزد شما نشات گرفته از ویژگی های ذاتی اش است که یک مرد داره و تو در آینده انتظار داری برات انجام بده و آقایان هم بدانید باید به نامزدتان فرصت بدید تا برای همسر بودن آماده بشه و با توجه خاص و ویژه و بیان احساس به او کم کم در او احساس وابستگی و اطمینان به شما ایجاد بشه و از اینکه این رفتارهایی که انتظار دارید خانم براتون انجام بده لذت ببره نه اینه از شما بترسه. پس به همه عزیزانی که در آستانه ازدواج و در دوران نامزدی هستند توصیه میکنم اگر با شناخت کافی از ویژگی های همسرشون این دوران رو آغاز کنید سوء تفاهمی براتون پیش نمیاد و شکل صحیح رفتار رو انجام میدهید

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاورهزندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:I Hate My Wife – 4 Common Reasons Husbands Resent …

براي مشاوره در زمينه دلیل حساسیت همسر در دوران نامزدی چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 4 نظر:

  1. سلام وقتتون بخیر
    من الان سه ماهه نامزد کردم نامزدم خیلی خوبه و حرف گوش کنه تا حالا هر چی ازش خواستم نه نگفته فقط یکم زیادی حساسه مثلا حق ندارم پیشش اسم یه آقا رو بیارم حتی پسر عموم یا پسر خالم میگه بعد عروسی هم جایی خواستی بری گفتم برو میری گفتم نرو نمیری دلیلشم نمیپرسی هر جا هر کاری هم خواستی من میبرمت برات خودمم انجام میدم این رفتاراش اذیتم میکنه 😥😥😥😥😥 چیکار کنم من؟

  2. سلام وخسته نباشیدنامزدم یه موقع هایی خیلی خوش اخلاق ومهربونه ویه وقتایی ک به حرفش گوش ندم بی اجازه جایی برم خدامیدونه ک چیکارمیکنه حتی میگه دیگه تموم هرچی بینمون بودتموم شد
    حالاواقعاخسته شدم😭هم دوسش دارم هم ازدسش خسته شدم
    شمایه راه حل بهم بدین

    1. با سلام

      دوست عزیز بهترین کا راین هست که در مورد تمام موارد اختلافی به یه قرارداد نانوشته برسید. بدون توافق هر دوتا تون حس میکنید در حقتون داره اجحاف میشه.

    2. آجی سعی کن تاحدی ک میتونی بی اجازش جایی نری من نامزدم هرجایی ک میخواد بره یامیخوادکاری بکنه ازم اجازه میگیره منم ب خاطر این کاراش ن بی اجازش جایی میرم ون بهش دروغ میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉