کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک
5/5 - (1 امتیاز)

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک امروزه یکی از مسائلی است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان نیز یافت میشود. مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک متاثر از افزایش کاربرد نرم افزارهایی است که به زندگی روزمره ما گره خورده است. و ما دیگر آنها را به عنوان جزء لاینفک زندگی خود پذیرفته ایم. اما این سوال پیش میاید که مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟ دروهله اول باید گفت شما زمانی که بیشتر وقت خود را با موبایل یا دیگر ابزارهای فضای مجازی میگذرانید یقینا از سایر زمان های خود میکاهید. در این مورد شکی نیست! مگر یک روز چیزی بیش از 24 ساعت است؟ زمانی که شما بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذرانید دیگر اولویت زندگی شما همین موقعیت است! در نتیجه شریک زندگی شما در واقع در صورتی که طبق پیمان زناشویی شما میبایست اولویت باشد، دیگر اولویت نیست!

خوب از همین نقطه مشکلات شروع میشود. فاصله ها اوج میگیرد و مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک دیگر مجازی نیست در حقیقت عین واقعیت است. حال باید دیگر جنبه های مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را بررسی کنیم تا به سایر جنبه های این مشکل پی ببریم. باید بدانیم که در فضای مجازی دیگر چارچوب های زندگی واقعی بر ارتباطات انسانی حکمفرما نیست و شما هر لحظه میتوانید با افراد مختلف صحبت کنید و حتی هویت خود را آنچه دوست دارید بیان کنید. خب این خود میتواند آسیب زا باشد زیرا شما انگار در یک بازی هیجان انگیز گیر افتاده اید و از همه مهمتر ممکن است به آن وابسته نیز شده باشید. در این شرایط از رفتن به مشاوره خانواده ترسی نداشته باشید.

دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک

از جمله تکنولوژی های جدید که امروزه وارد هر خانواده شده مساله موبایل و فضای مجازی هست که عدم استفاده صحیح از اون آرامش رو از زندگی گرفته و زمینه ساز بروز اختلافات زناشویی وحتی طلاق هم شده والبته این نکته رو هم بگم که بیشتر شاکیان این مساله خانم ها هستند و اما دلیل این مساله چیست؟؟ درحقیقت دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چه میتواند باشد؟

آقایان بدانید همانطور که همه تلاش شما در زندگیتون برای کسب اقتداره و این مسله رو ناخودآگاه همه جا مطرح میکنید مثلا به هر کسی میرسید به نوعی دوست دارید به اون بفهمونید آدم زرنگی هستید و مشکلی ندارید و به همه هم راهکار میدید و تو زندگیتون موفق هستید و حتی حاضر نیستید کسی شما رو یه کم کوچیک کنه که اگه این کار رو کرد در نگاه شما آدم منفوری میشه و حوصله ارتباط با اونو ندارید و براش وقت نمیگذارید و بهش توجه نمیکنید و سعی میکنید کمتر ببینیدش و این رفتارها…

حالا باید بدونید تمام تلاش خانم شما در زندگیش کسب توجه است و یکی از اصول اساسی که به شما((بله)) گفته همین مساله هست البته خانم ها هم مثل شما که حاضر نبودی درصدی از اقتدارت کم بشه حاضر نیستند درصدی از توجه بهشون کم بشه و اگه کم بشه همه اون رفتارهایی که گفتم شما در برابر کمبود اقتدار انجام میدید رو انجام میدن. اگر هنوز نامزد هستید از مشاوره روانشناسی حتما بخواید که این موضوع را در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مطرح بکنه و در موردش قراردادی را مطرح کن تا از مشکلات بعدی جلو گیری شود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک

مشکلات موایل برای زندگی مشترک

خوب اقایان فکر نمیکنید پدیده موبایل امروزه موجب کمبود توجه به خانمتون شده فکر نمیکنید الان بیشتر از اونی که باید به همسرتون نگاه کنید دارید به صفحه گوشیتون نگاه میکنید بیشتر از اونی که باید دنبال همسرتون بگردید و اونو با اشتیاق و خواستنی صدا کنید دارید دنبال گوشیتون میگردید و بیشتر از اونی که باید همسرتون رو لمس ونوازش کنید گوشیتون رو لمس میکنید دلیل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک دقیقا هین است.

پس باید به اونا حق بدیم وقتی این رفتارهای کم توجهی رو از شما میبینند برای کسب توجه بهتون نق بزن و دعوا کنند شاید اینجوری بهشون توجه بشه و شما هم نمیدونید چرا بداخلاق شدند!!!

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را توجیه نکنیم

مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک را توجیه نکنیم. البته ممکنه خیلی از اقایان بگویند موبایل وسیله کارمونه و حق داریم درخانه خودمون از ان استفاده کنیم و حتی در گروههای مجازی با دوستانمان باشیم!!!
در جواب این دوستان باید بگم بله شما حق دارید از تکنولوژی استفاده کنید ولی حق ندارید از اون جوری استفاده کنید که زندگیتون بهم بریزه و مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک هویدا بشه.

راهکارهای حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک

در زیرچند راهکار حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک رو ارائه میکنم که میتونه از این آسیب بکاهه و هم اقایان و هم خانم ها باید رعایت کنند.
اولین مساله در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینه که برای گوشیتون رمز نگذارید و اگر گذاشتید اونو به همسرتون بگید به قول یکی از عزیزانم گذاشتن رمز برای گوشی و اینکه همسرش این رمز رو بلد نباشه برابر است با مرگ همسرش!!!!
نکته بعد این است که اگر در گروههای مجازی عمومی عضو هستید حتما همسرتون رو هم عضو کنید و اگر در گروههای مجازی کوچک عضو هستید حتما از همسرتون بخواهید کنار شما بشینه و با هم پیام ها رو بخونید.

مشکلات موایل برای زندگی مشترک

حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک از راه اولویت به همسر میگذرد

نکته بعد در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینکه هر موقع وارد خونه میشید به جای بازی با موبایل به سراغ همسرتون برید و اول صبح وقتی بیدار میشید به بهانه اینکه همسرتون خوابه و مزاحمش نشید به سراغ موبایلتون نریداگر همسر شما این صحنه رو ببینه خیلی بهش بر میخوره.نکته دیگه در حل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک اینکه وقتی در شبکه مجازی هستید به هیچ عنوان وقتی همسرتون به سراغتون میاد از شبکه خارج نشید چون شاخک های اونو حساس میکنید و خیلی بهش برمیخوره.

دیدید وقتی دو تا دوستتون با هم حرف میزنند و شما به جمع اونا میپیوندید و اونا ساکت میشن چقدر بهتون برمیخوره و دوست داشتید حرفشون ادامه بدن دقیقا این حس به همسرت دست میده نکته دیگه اینکه زاویه گرفتن موبایلتون در دستانتون طوری نباشه که همسرتون صفحه رو نبینه چون حس بد کم توجهی بهشون دست میده و اونو تحریک میکنه گوشیتو چک کنه نکته دیگه اینکه وقتی دیدید همسرتون موبایل شما رو در دست گرفته نه به اون طعنه بزنید ونه عصبانی بشید به عنوان مثال بهش نگید پیدا کردی اونی رو که میخواستی و یا به حریم خصوصی من دست نزن!!!
درحل مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک با هم همکاری کنید.

نکته دیگه اینکه از همسرتون بخواهید کنارتون بشینه و پیام ها رو اون بگه وشما درگروه بگذارید و پیام هایی که اومده ایشون برای شما بخونه و هر موقع آنلاین شدید به اولین و آخرین کسی که پیام میدید خانمتون باشه و حتی در مهمانی ها در حالی که خانمتون کنارتون نشسته گوشیتون رو بیرون نیارید و وارد شبکه مجازی نشید
نکته آخر اینکه به جای اینکه مثل باز شکاری به سمت همسرتون که با موبایلش بازی میکنه حرکت کنید قبلش از ایشون بپرسید میتونم کنارت بشینم؟؟ وچند پیام رو برام بخونی؟؟

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاورهزندگی مشترکبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Ethical Issues in Cyberspace and IT Society

براي مشاوره در زمينه مشکلات فضای مجازی در زندگی مشترک چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉