کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

15 مورد از مهم ترین وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی

وظایف مرد نسبت به همسرش
3.5/5 - (24 امتیاز)

ازدواج و زندگی شاد و سالم با بی توجهی بدست نمی آید، و نیاز به تلاش و صرف وقت دارد. وظایف مرد نیز مانند وظایف زن در زندگی مشترک بسیار مهم است. وظایف و مسئولیت های مشخصی برای زن و مرد در زندگی وجود دارد. در زمان های گذشته وظایف و نقش مرد در خانواده تامین نیازهای مالی و اقتصادی بود، به عبارتی مرد نان آور خانه بود و زن مدیریت خانه را برعهده داشت. اما امروزه، زن و مرد می توانند نقش های متفاوت تری را در زندگی زناشویی داشته باشند. زن صرفا خانه داری را تنها نقش خود نمی داند و گاهی برای کمک به اقتصاد خانواده در بیرون از منزل نیز مشغول به کار می شود. راز خوشبختی در زندگی زناشویی این است که زوجین نسبت به وظایف و نقش های خود در زندگی مشترک آگاه باشند.

متاسفانه برخی از مردان با وظایف و مسئولیت های خود به خوبی آشنا نیستند. آنها فکر می کنند فقط وظیفه تامین زندگی از نظر مالی را دارند و همه تلاش خود را صرفا برای برآورده کردن نیازهای مالی خانواده صرف می کنند. اما وظایف مرد در زندگی مشترک فراتر از نیازهای مالی است. مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه در این مقاله توضیحات مفید و کاملی در مورد نقش مرد در خانواده، وظایف شوهر نسبت به زن، وظایف مرد در همسرداری و … داده اند. اگر شما نیز به دنبال یک زندگی شاد و روابط سالم هستید پس با ما همراه باشید تا در مورد نقش خود در مقابل همسرتان اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

وظایف مرد در زندگی مشترک

نقش مرد در زندگی مشترک چیست؟

همانطور که گفته شد در گذشته نقش شوهر در زندگی مشترک این بوده است که محافظ و نگهبان خانواده خود باشد. تمام نیازهای مالی و روابط خارج از خانواده، به مرد وابسته بود. مرد به عنوان یک فرد قوی و جسور شناخته می شده و باید همیشه از زن و فرزندان خود در برابر عوامل و خطرات احتمالی محافظت می کرده است. در قدیم زن ها خواهان یک شوهر قوی بودند. اما امروزه نقش زن و شوهر 50 / 50 شده است. در دنیای پیچیده امروز نقش شوهر کمی تغییر کرده است. اما در هر صورت نقش اصلی شوهر در ازدواج این است که همسرش را بدون قید و شرط دوست داشته باشد و به او محبت کند. اغلب در جامعه به شوهر به عنوان یک تکیه گاه محکم خانواده و کسی که زن می تواند در شرایط سخت به او تکیه کند نگاه می کنند.

امروزه هم، شوهر در زندگی مشترک همیشه فردی قوی تر، مردانه تر و از نظر عاطفی ضعیف تر قلمداد می شود. پیش از این، زنان به عنوان جنس ضعیف تر در نظر گرفته می شدند. اما امروزه زنان نیز نقش های موثری در زندگی مشترک بازی می کنند و مسئولیت های زیادی را در کنار مسئولیت های قبلی عهده دار می شوند. این کلید یک ازدواج موفق در دنیای امروزه است. اینکه وظایف زن در مقابل همسر بیشتر از قبل شده است، نشان دهنده این نیست که وظایف مرد نسبت به همسرش کاهش یافته باشد. بلکه وظایف شوهر در قبال زن بیشتر و گسترده تر نیز شده است.

وظیفه شوهر در قبال همسر

15 وظیفه و نقش مرد در قبال زن

اگر مرد متاهل هستید یا در شرف ازدواج هستید، بهتر است بدانید وظیفه شوهر در قبال زن چیست؟ دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید انتظارات همسر خود را پیش بینی کرده و از بوجود آمدن اختلاف ها و بحث های ناخواسته جلوگیری کنید. برخی از نقش ها و وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی در این قسمت گفته شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 15 مورد از مهم ترین وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حس خوب دلگرمی و حمایت

یکی از وظایف شوهر خوب این است که همسرش در کنارش احساس امنیت و آرامش داشته باشد. آیا تا به حال همسرتان به شما گفته است که در آغوش شما چقدر احساس امنیت می کند؟ محافظت و مراقبت از زن در برابر انواع نگرانی های زندگی، وظیفه اصلی شوهر است. این دلگرمی و مراقبت می تواند جسمی، روحی، عاطفی و… باشد. همسر شما باید در حضور شما احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

مدیریت خانواده

یکی از وظایف مرد در زندگی مشترک که از قدیم تا کنون وجود داشته است، رهبری و مدیریت خانواده است. مدیریت خانه با رئیس بودن بسیار متفاوت است. رهبری و مدیریت یعنی شما بتوانید در مواقع حساس و یا مواجه با مشکلات تصمیمات درست و به جایی برای خانواده خود بگیرید.

حس عشق و اعتماد

اساس و پایه هر ازدواج موفقی عشق و اعتماد است. این دو ویژگی همیشه در کنار هم حضور دارند. نمی توان گفت من همسرم را خیلی دوست دارم ولی اعتمادی به او ندارم. همسر شکاک و بدبین دوست داشتن بی قید و شرط را بلد نیست. باید به زن خود اطمینان بدهید که در هر شرایطی او را دوست دارید، به او احترام می گذارید و برایش ارزش قائل می شوید. نه فقط به صورت کلامی، بلکه باید در اعمال روزمره شما نیز این ویژگی ها ظاهر شود.

بخشندگی و گذشت

هر شخصی ویژگی های خوب و بد را در کنار هم دارد. بخاطر اشتباه کوچک همسرتان با او به تندی حرف نزنید. ممکن است گاهی او نق بزند یا شما رفتاری در همسرتان را دوست نداشته باشید. صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید. سعی کنید با ملایمت نظر منفی خود را به همسرتان اعلام کنید. از انتقاد آشکار در حضور دیگران خودداری کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه 15 مورد از مهم ترین وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اهمیت به خواسته ها آرزوها

نیازها و خواسته های همسر خود را در نظر بگیرید. یکی از تعهدات مرد به زن برآوردن نیازها و خواسته های او در حد توان است. یک شوهر خوب به نیازها، آرزوها و خواسته های همسرش توجه می کند. زن های امروزی که اکثرا شاغل هستند خودشان به راحتی می توانند نیازهای خود را برآورده کنند. اما این موضوع که شوهرشان به فکر آنها و نیازهای اوست بسیار برای آنها ارزشمند است.

حس با ارزش بودن

با همسرتان رفتار خوبی داشته باشید. نحوه صحبت، لحن و بیان شما با همسرتان نشان دهنده این است که چقدر برای او و زندگی مشترک خود ارزش قائل هستید. اگر فرزند داشته باشید، رفتار شما با همسرتان به او می آموزد که چگونه در آینده با شریک زندگی خود رفتار کند. حس باارزش بودن و محبت کردن به همسر یکی از مهم ترین نیازهای عاطفی زنان است. تلاش کنید تا به نیازهای عاطفی همسرتان پاسخ مناسبی بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از مقاله نیازهای عاطفی زنان کمک بگیرید.

برای همسر خود وقت بگذارید

یکی از وظیفه های مرد در قبال همسرش وقت گذاشتن و ارزش دادن به او است. همه زندگی پر مشغله و شلوغی را دارند. مردان ممکن است وقت زیادی را برای فرزندان خود بگذارند اما نباید از همسرشان غافل شوند. یک شوهر خوب باید همیشه برای همسرش وقت داشته باشد. همسر خود را به خرید، پارک، رستوران و یا مسافرت ببرید. حتی گاهی، صحبت کردن با او تاثیرات به سزایی در زندگی شما خواهد داشت.

وظیفه مرد در قبال زن

اولویت قائل شدن

به عنوان یک شوهر خوب، شما باید همیشه در دسترس همسرتان باشید. مخصوصا هنگامی که او به دلیل بیماری و یا دلیل دیگری به بودن شما احتیاج دارد. پس از دسترس او خارج نشوید.

احترام در مقابل دیگران

احترام به همسر را فراموش نکنید. حفظ شان و منزلت همسرتان یکی از مهم ترین وظایف مرد در قبال زن است. مردان بد اخلاق احترام همسران خود را از بین می برند. یک مرد خوب باید چه در جمع و چه در خلوت به همسر خود احترام بگذارد. احترام متقابل باعث حفظ روابط سالم و زندگی شاد می شود.

تعادل بین نقش شوهر و پدر

حتی وقتی بچه دار شدید، برای رابطه دو نفره خود زمان بگذارید. وقتی زوج ها پدر و مادر می شوند، تمام تمرکز آنها از روابطشان به سمت فرزندانشان تغییر می کند. شما باید تعادل بین شوهر بودن و پدر بودن را حفظ کنید.

مشورت کردن

نظرات همسرتان برای شما مهم باشد. ازدواج شروع یک زندگی مشترک است. چه زن و چه مرد سهم برابری در این زندگی دارند. یکی از وظیفه های شوهر خوب این است که نظر همسرش در مورد مسائل مربوط به فرزندان، زندگی مشترک و … برایش مهم باشد. ارزش قائل شدن برای نظرات همسرتان به او نشان می دهد که چقدر برای شما مهم است.

کمک در کارهای منزل

در کارهای خانه به همسر خود کمک کنید. یکی از مسئولیت های شوهر خوب این است که در کارهای خانه به زنش کمک کند. مخصوصا هنگامی که همسرتان شاغل است، دیر از سر کار می آید، مریض است و یا سرگرم کارهای فرزندان است. سعی کنید مقداری بار از دوش همسرتان بردارید. هنگامی که او باردار است در انجام کارهای سنگین خانه به او کمک کنید. مسئولیت پدر و مادری را با هم تقسیم کنید.

اثبات عشق و محبت

به همسرتان احساس خاص بودن بدهید. زندگی روزمره و مشغله های زیاد می تواند عشق را کمرنگ کند. این وظیفه شماست که هر از چند گاهی با یک هدیه کوچک و یا یک رفتار محبت آمیز به همسرتان احساس خاص بودن بدهید. او را غافلگیر کنید و یا به هر نحوی که خودتان می دانید، به او احساس خاص بودن بدهید.

رازداری و عدم پنهان کاری

رازدار همسرتان باشید. یک مرد خوب نباید هرگز در مورد اسرار و رازهای همسرش با دیگران صحبت کند. زندگی خصوصی شما باید فقط بین شما و همسرتان بماند. نباید کسی از رازها و صحبت هایی که بین شماست خبر دار باشد.

به خودتان اهمیت بدهید

شما اول باید به خودتان ارزش بدهید و برای خود وقت بگذارید. وقتی به خودتان اهمیت بدهید، باعث می شود که دیگران نیز به شما اهمیت بدهند. به ظاهر خود اهمیت بدهید. زن ها دوست دارند شوهرشان به لباس و ظاهر خود اهمیت بدهند. پس هم به خودتان و هم به همسرتان اهمیت بدهید.

وظایف شوهر در قبال زن

سخنی از مشاوران آویژه

ازدواج موفق، ازدواجی است که در آن عشق، احترام و اعتماد دست به دست هم دهند. زن و شوهر باید عشق بی قید و شرط را در زندگی خود داشته باشند. چه هنگام سختی ها و مشکلات و چه هنگامی که شاد و سلامت هستند. از وظایفی که در قبال همسر خود دارید آگاه باشید و تلاش کنید به نیازها و انتظارات همسرتان پاسخ مناسبی بدهید. اگر نمی دانید که باید چگونه رفتار کنید و یا هنوز سوالاتی در مورد وظیفه مرد در قبال زن و برعکس دارید می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید. مشاور و روانشناس شما را از وظایف و مسئولیت های خود و همسرتان در زندگی آگاه می کند و به شما کمک می کند تا زندگی شاد و مناسبی را بسازید.

سوالات متداول

مرد باید چگونه با همسرش رفتار کند؟

مرد باید با محبت و احترام با همسرش رفتار کند. یک شوهر خوب بهترین دوست، راهنما، منتقد و تشویق کننده برای همسرش است. بنابراین، عشق خود را ابراز کنید و با اعمال خود نشان دهید که به او اهمیت می دهید.

چگونه یک شوهر مسئولیت پذیر باشیم؟

سعی کنید همسرتان را درک کنید و او را همانطور که هست بپذیرید. برای برقراری ارتباط با افکار و احساسات همسرتان، وقت بگذارید و تفاوت ها را به سرعت حل کنید. انتظارات بی جا و فراتر از توان همسرتان نداشته باشید و سعی کنید برای او آرامش، رفاه، امنیت و … را فراهم کنید.

براي مشاوره در زمينه 15 مورد از مهم ترین وظایف شوهر نسبت به زن از نظر روانشناسی

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- 26 نظر:

  1. ببینید همسر ندارم اما از الان دارم به این چیزا نگاه میکنم تا وقتی ازدواج کنم بهم احترام بزارن

  2. باتوجه به مواردی که گفتید آیا درکنار اینها میشود اقتدار وعزت وکرامت مردانه را اعمال کرد؟ مدیریت کرد؟ نقش سرپرستی را در هدایت ودر تربیت زن وفرزندان اعمال کرد؟ ووووو

  3. سلام و درود خدمت تمامی دوستان گرامی.من به عنوان یه مردی که زندگیم به مشکل خورده اومدم ببینم ضعف من چیه،این هیچکس از ماها همو نمیشناسیم، بنظر من به عنوان یه دوست به همه ی خواهر های گرامی و برادر های عزیز اینه، بیایم ببینیم ضعف هر کدوممون چیه و به فکر زندگی باشیم، و گرچه همسر به محبتی می‌کنه ،به قول معروف ما هل بدیمش تا روشن شه، امیدوارم مشکلات همگی دوستان درست بشه ان شاءالله

  4. چشم گفتن وبامهربانی حرف زدن وتعریف کردن ازهمسرجادومیکنه هرزندگی را.

  5. هیچ چیزمثل مهربانی واحترام گذاشتن کارسازنیست.به حرف وخواسته های هم دیگه احترام بزارین.کلمه ی چشم جادومیکنه.وازهم تعریف کنید.اگرنمیشه یه جایهدمشکلی هست پیداش کنیدحلش کنیدحله.بی احترامی نابودکننده ی هرزندگیه.احترامومهربانی فقط

  6. منم همسرم میاد خونه میره تو گوشی میره تو فیلم بیرون نمیاد بعدشم میخوابه باز فردا همونجوری صبح میره باز میاد همون. منم خسته شدم همش میگم من برای خودم نباید باشم. بهم خیلی کم محلی میکنه اصلا باهم صحبت نمیکنه ازش خسته شدم میگه من زن هیچی حساب نمیکنم. بنظر شما من چیکار کنم.

      1. با عرص سلام صبح بخیر تا اینجا فقط از!بی معرفتی کم لطفی ما مردا گفته شده حالا یه سوال منکه خانم خصوصیات اخلاقیش خیلی نزدیک به همسرای شما هست من باید چی بگم بنظرت

  7. باید متاسف بود برای مردانی که مسلمانن و رنگ پیامبر و خدایی رو ندارند فقط دنبال نیاز خودشونن

  8. شوهر من یک ماه اول ازدواج خوب بود اما بعد رفته رفته سرد شد جوری که اگه برم نزدیکش فرار می‌کنه از زمانی هم که بچه دار شدیم کلا توجهش به بچه است آنگاه که من نیستم از همه چیز منو محروم کرده فقط هفته ای ی بار دوهفته ای ی بار که ….خودتون بهتر میدونید احساس بدی دارم

  9. من شوهرم صبح زود میره سرکار ظهرمیاد زودنهار خواب ببعدمیره مغازه شب ساعت ۱۰ میاد زود شام توگوشی دوباره میخوابه اصلا نه حرفی میزنه نه جای میریم هیچی مثل دوتا مجشمه کنار همیم بچه دار هم نمیشم ۶ ساله ازدواج کردیم خیلی سخته همچین مردی،،،،

  10. والا شوهر من یه دونه از این صفتان رو نداشته و هیچ اهمیتی ب من و بچه هام نمیده.
    تا سرکار بعدشم خواب تشریف داره خونه ما بعد از خواب هم سریعا آماده میشه میره خونه باباش
    اگه یه وقت مخالفت کنیم میشیم زن غر زن .
    و میگه مگه باید از تو اجازه بگیرم برم ونه بابام
    هر وسیله اس ک تو خونه ما خراب میشه دیه اصلا درست نمیشه هم طور خراب رها میشه چون بیکار نمیشه درستش کنه همش خونه باباشه

    1. اسلام علیک یا اباعبدالله زندگی تون عطر حسینی بگیره مشکلات حل میشه عشق در سایه اهل بیت درست میشه زیاد صلوات بفرستین قرآن بخونین خدا خودش به ابرو اهل بیت همه چیو درست می‌کنه مشکلات ما از اونجایی شروع شد که از خدا دور شدیم منم همین مشکلات با همسرم داشتم رفتم سر سفره امام حسین نظری بهم شد زندگیم گره های زندگیم باز شد

    2. سلام وقت بخیر حالا بر عکس شما من تمام این صفتا رو دارم ولی خانمم پایه نیس تازه طلب کار هم هست ک تو هیچی برا من نمیکنی بهترینش هم اینگه تو جمع بهش احترام میزارم میاد خونه میگه وقتی ازم تعریف میکنی فهش بهم میدی اینو کجای دلم بزارم

  11. بنظرم زن و مرد هرچقدرم قوی باشن به حمایت همدیگه احتیاج دارن.
    همسرِ من از من حمایت نمیکنه، دلیلشم نمیدونم، یعنی هرکسی دربرابر من قرار بگیره بدون اینکه چیزی بدونه از طرف مقابلم حمایت میکنه.
    نمیخام از خودم تعریف کنم ولی همیشه و همه جا ازش حمایت کردم چون وظیفه خودم میدونم.ینی وقتی یه نفر بهش بی احترامی میکنه قلبم درد میگیره، اما ایشون در برابر من اینطور نیس.خیلی اذیت میشم و مجبورم به خودم تکیه کنم.خیلی سخته…

  12. ب نظرم اینجور مرد ها فقط تو فیلما پیدا میشن یاهم نقش بازی میکنن چون تا جایی ک بلدن و از جایی ک نقطه ضعفته بهت ضربه میزنن اعتمادی بهشون نیس

    1. همه اینطور نیستند
      خیلی از زن ها هم بد به آدم ضربه می‌زنند
      هیچ وقت جمع نبندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉