کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

اینستاگرام آویژه

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

نیازهای عاطفی مردان چیست؟

خواسته های مردان از زنان چیست
3.5/5 - (6 امتیاز)

اکثر مردان نمی خواهند در مورد احساسات خود صحبت کنند. مردان از بیان نیازها و انتظارات خود اجتناب می کنند. بیان نکردن خواسته های مرد در رابطه نشان از نبود نیازها نیست. نیازهای مردان نیز مانند زنان مهم و حیاتی است. یک مرد تنها زمانی خوشحال است که نیازهای عاطفی او برآورده شده باشد. مردان و زنان نه تنها احساسات خود را متفاوت بیان می کنند، بلکه احساسات متفاوتی نیز دارند. درک نیازهای عاطفی مرد باید عامل مهمی در رابطه شما باشد. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه خلاصه ای از نیازهای روحی مرد و خواسته های مرد از زندگی مشترک را در این مقاله بیان کرده اند. اگر شما نیز به دنبال اطلاعاتی در مورد نیازهای مردان در زندگی مشترک هستید پس با ما همراه باشید.

 

8 مورد از مهم ترین نیازهای عاطفی مردان

هر مردی متفاوت است و نیازهای منحصر به فرد خود را دارد. با این حال، برخی نیازها وجود دارد که برای همه مردان مشترک است. با درک علایق مردان، بهتر می توانید با هم رشد کنید و زندگی شاد و سالمی داشته باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نیازهای عاطفی مردان چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نیاز به احترام گذاشتن

احترام نیاز شماره یک مردان است. احترام گذاشتن به مرد و خانواده او برای مرد بسیار مهم است. او احترام را نشانه قدردانی می داند. وقتی مردی احساس کند شما به او احترام می گذارید و برای او ارزش قائل هستید، عزت نفسش افزایش می یابد و بر عکس وقتی مردی بی احترامی ببیند، به خصوص از طرف همسرش، می تواند منجر به رنجش، کناره گیری و حتی طلاق شود. اهمیت دادن به مرد و احترام گذاشتن به او باعث می شود بیشتر به نیازهای شما پاسخ دهد و حواسش به شما باشد. مردی که احساس احترام می کند، احتمالا ارتباط بیشتری برقرار می کند و از نظر احساسی توجه بیشتری نسبت به شما دارد.

قدردانی و ارزشمند بودن

مردان نیاز دارند که همسرشان به آنها افتخار کند. یکی از بزرگترین انگیزه مردان این است که تمام تلاش خود را انجام بدهند تا زندگی خوبی برای همسرشان بسازند و همیشه همسرشان را از خود راضی نگه دارند. آنها تمام سعی خود را می کنند که بتوانند از نظر مالی، جسمی و عاطفی همسر و فرزندان خود را تامین کنند. پس در مقابل، شما با تشکر و قدردانی از او نشان دهید که زحمات و تلاش هایش را قدر می دانید. یکی از مهم ترین نیاز مردان این است که مطمئن شوند شما صد در صد پشت آنها هستید. وقتی مردی مورد توجه و قدر دانی قرار بگیرد تلاش خود را بیشتر می کند. او احساس می کند می تواند دنیا را تصاحب کند زیرا می داند که از حمایت شما برخوردار است.

او باید احساس کند همان چیزی است که شما انتظار داشتید

زمانی که مرد احساس کند همسرش در حال تلاش برای تغییر دادن اوست، مقاومت می کند. دلیل این مقاومت فقط لجبازی نیست. بلکه یکی از نیازهای یک پسر این است که همسر آینده اش به او اعتماد و ایمان داشته باشد. اگر شما بخواهید او را تغییر بدهید، مرد احساس می کند آن چیزی نیست که شما بعنوان همسر انتظار داشتید. یکی از انتظاراتی که مردان از زنان دارند این است که شما او را بخاطر خودش و اخلاق و رفتار و ظاهرش دوست دارید و به او احترام می گذارید. برطرف نکردن نیاز مرد باعث منزوی شدن و گوشه گیری او می شود.

نیاز به امنیت

امنیت و مراقبت معمولا یکی از نیازهای زنان در زندگی مشترک تلقی می شود. اما یکی از نیازهای عاطفی مردان نیز به شمار می رود. این احساس امنیت متفاوت از آن چیزی است که زنان خواستار آن هستند. مرد می خواهد در عشق شما احساس امنیت داشته باشد و مطمئن باشد که او تنها کسی است که عشق و علاقه شما را تصاحب کرده است. مرد نیاز دارد که بداند هر چقدر هم زندگی سخت باشد و مشکلات زیادی بوجود بیاید شما او را ترک نخواهید کرد و در کنارش هستید.

نیاز مرد به محبت

برخی از مردان بر خلاف آنچه نشان می دهند خواستار محبت هستند. شاید آنها هیچ موقع این موضوع را به زبان نیاورند اما نیاز به محبت در مردان به شدت زیاد است. به همسر خود محبت کنید و همیشه با لبخند به استقبال او بروید. مهربانی و محبت شما یکی از راه های ابراز علاقه به همسر به حساب می آید و روابط عاطفی شما و شریک زندگیتان را عالی می کند.

مردان چه می خواهند

او می خواهد همیشه اولویت شما باشد

برگزیده و ارزشمند بودن فقط یک نیاز مردانه نیست. بلکه هر شخصی تمایل دارد مورد علاقه همه باشد. یکی از خواسته های مردان در رابطه این است که برای شما خاص باشند. آنها دوست دارند که شما قبل از هر چیزی به شوهرتان فکر کنید و به اندازه کافی اهمیت بدهید. مردان دوست دارند احساس کنند که مهمترین فرد در زندگی همسرشان هستند. اگر مردی احساس ارزشمندی و اولویت اول بودن نکند، شروع به از دست دادن احترام نسبت به خودش می کند. دیگر تلاشی برای زندگی نمی کند چون معتقد است شما، او و زندگی مشترکتان را در اولویت قرار نداده اید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه نیازهای عاطفی مردان چیست؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ظاهر زیبا

اگرچه بعضی از مردان به زیبایی و ظاهر اهمیت خیلی بالایی نمی دهند، اما برای برخی مهم است که با همسری زیبا ازدواج کنند. زیبایی ملاک خاصی ندارد و از نظر هر شخصی متفاوت است. جذابیت جسمانی یک نیاز عاطفی اساسی برای مرد است و هنگامیکه همسرش به این نیاز مرد به درستی پاسخ می دهد، مرد احساس غرور و رضایت می کند. رسیدگی به ظاهر و جسم خود باعث ارزشمند تر بودن و داشتن روابط عاطفی شاد می شود.

بهترین دوست او باشید

یکی از نیازهای عاطفی مردان این است که همسرشان بهترین دوست و رفیق آنها باشند. دوستی یکی از 7 عنصر اساسی یک رابطه سالم است. دوستی نه تنها سالم گذراندن وقت با هم، بلکه انجام فعالیت هایی است که برای طرف مقابل معنادار است. تفریح و گردش با همسر وقتی به عنوان یک دوست صمیمی خطاب می شود یک فعالیت خوب برای ساختن زندگی شاد است.

 

چگونه به نیازهای عاطفی مرد پاسخ مناسب بدهیم؟

اغلب از او تعریف کنید

تعریف و تمجید راهی برای نشان دادن قدردانی و عشق به کسی است. تعریف از همسر به ایجاد یک رابطه عمیق تر کمک می کند زیرا باعث می شود طرف مقابل احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد و زمان بیشتری را با شما سپری کند.

با او معاشقه کنید

عشق ورزیدن و معاشقه با همسرتان یکی از راه هایی است که به او نشان می دهید هنوز او را جذاب و جالب می دانید. این کار به زنده نگه داشتن عشق و علاقه بین شما کمک می کند.

او را در آغوش بگیرید و لمس کنید

مردان از لمس کردن و آغوش گرفتن به شدت لذت می برند. برای مرد یکی از راه های ابراز علاقه به همسر لمس کردن اوست. گاهی دست او را بگیرید، موهایش را نوازش کنید یا محکم در آغوش بگیرید. این ها کارهایی است که به تقویت روابط شما کمک می کند. بغل کردن همچنین یکی از خواسته های دختر از همسر آینده اش نیز تلقی می شود.

به او گوش دهید

وقتی او عصبانی است و یا بخاطر اشتباهی که انجام داده است ناراحت است، دست از سرزنش کردن و با کنایه صحبت کردن بردارید. سعی کنید شنونده خوبی برای حرف ها و درد دل های همسرتان باشید. اگر یک بار به ناراحتی و صحبت هایش توجه نکنید او سعی می کند دیگر ناراحتی هایش را برای شما بازگو نکند.

مهمترین نیاز مردان

سخنی از مشاوران آویژه

مردان نیازهای عاطفی زیادی دارند که نیاز به کمی کند و کاو و تلاش از طرف ما دارد. از این واقعیت غافل نشوید که شوهرتان نیز مانند شما نیازهای عاطفی دارد. سوالات معنی دار بپرسید، از او تعریف کنید، او را تحسین کنید، با قلب خود به او اعتماد کنید، بهترین دوست او باشید. این کارها باعث می شود که از نیازهای او آگاه شوید. گاهی اوقات، حفظ رابطه سالم به معنای برآوردن نیازهای همسرتان است. اگر برای فهمیدن نیازهای عاطفی همسرتان با مشکل مواجه شدید می توانید از یک مشاوره خانواده برای راهنمایی و مشورت کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

برای برآوردن نیازهای عاطفی مردان و ایجاد صمیمت با آنها چه کنیم؟

تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. از شریک زندگی خود تعریف کنید. پیامک های عشوه گرانه بفرستید. با بازیگوشی شریک زندگی خود را اذیت کنید. مهربان باشید. اغلب شریک زندگی خود را لمس کنید.

 

براي مشاوره در زمينه نیازهای عاطفی مردان چیست؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژهاز سراسر کشور

با ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ تماس بگيريد

نظرات

- یک نظر:

  1. در ارتباط با نیازهای عاطفی مردان
    احترام زن به شوهر
    2 احترام به خانواده یا بستگان درجه یک شوهر
    3 پذیرش مدیریت و سرپرستی شوهر
    4 حمایت شوهر به عنوان معاون و مشاور در مدیریت خانه
    5 تمکین شوهر چه خاص و چه عام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

آیا به مشاوره فوری نیاز دارید؟

 

مشاوره حضوری 👉

مشاوره تلفنی فوری👉